خراسان جنوبی امن ترین استان مرزی کشور است

عباس زاده گفت: با وجود شرایط جغرافیایی، مرز و راه های وسیع، استان خراسان جنوبی امن ترین استان کشور به لحاظ شاخص های امنیتی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، علیرضا عباس زاده امروز (10 دی) در مراسم بهره برداری از ایست و بازرسی علی آباد اظهار داشت: آنچه از مجموعه نیروی انتظامی به ذهن وارد می شود دو مسئله مهم نظم و امنیت است.


معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی با بیان اینکه نیروی انتظامی مظهر نظم بخشی به عموم و ماموریت رسمی اعمال نظم در جامعه را برعهده دارد، افزود: امروز این ارزش بسیار بزرگ و کالای گران قیمت که مسئله امنیت است به نام نیروی انتظامی گره خورد است.


عباس زاده افزود: بخش عمده ای از امنیت جامعه و مردم وابسته به نیروی انتظامی است و امروز تلاش نیروی انتظامی مقتدر و در خدمتِ مردم برای تحقق نظم و امنیت غیر قابل انکار است.


وی ادامه داد: اگر امروز ادعا می کنیم دولت سیزدهم اقدامات چشمگیری در داخل و سطوح بین المللی داشته است در سایه امنیت پایداری است که نیروی انتظامی مقتدر به دست آورده است، در سالروز شهادت سپهبد سلیمانی باید یادی از همه جان برکفان شهدای امنیت کشور کنیم و قدردان آنها باشیم.


معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی گفت: بر هم زدن امنیت عمومی مردم، برنامه اصلی دشمن است و نیروی انتظامی در صف مقدم امنیت در حوزه های مختلف پای کار این نظام است.


عباس زاده با اشاره به شرایط جغرافیایی استان، مرز و امنیت در جاده های استان، گفت: با وجود این موقعیت ها باید به زیر ساخت های مناسب برای ارتقای سطوح خدمات امنیتی توجه کنیم، یکی از بخش های بسیار مهم امنیت، راه ها است چراکه بخشی از راه ها ما را آسیب پذیر کرده است.


وی تصریح کرد: از لحاظ راه ها، باید راه های امنی داشته باشیم البته در خصوص اشرار ما مشکلی در استان نداریم و مسئله ما در بحث راه ها و مخاطرات جاده ای بیشتر قاچاق سوخت است.


معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی با اشاره به آمار بالای قاچاق سوخت در استان، افزود: نیروی انتظامیِ جان برکف در حال ارائه خدمات هستند و چند روز گذشته هم ما شهید امنیت استان را تشییع کردیم و مردم هم قدر این جان برکفان امنیت را می دانند.


عباس زاده با بیان اینکه ما تلاش می کنیم زیر ساخت های امنیتی را با  حمایت های مختلف استان در اختیار نیروی انتظامی قرار دهیم، افزود: امنیت مایه آرامش و زمینه ارتقای روحی و روانی مردم است و تلاش می کنیم جغرافیای استان امن ترین نقطه کشور قلمداد شود که در این حیث ما باید قدردان خدمات دستگاه های امنیتی باشیم که علی رغم اینکه استانی مرزی هستیم جزو امن ترین استان های کشور در شاخص های امنیتی هستیم و مردم هم آن را درک می کنند.


وی ادامه داد: مهمترین موضوع کشور امنیت است و نباید برای هزینه کرد این بخش خساست به خرج داد چراکه کم کاری ها نابخشودنی خواهد بود،اگر به خاطر کاهلی برای امنیت استان کم بگذاریم ممکن است در جان باختگان مردم و حتی شهادت همکاران دخیل باشیم.


معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی افزود: اجرای طرح های عمرانی و امنیتی و تامین زیر ساخت های ایستگاه های بازرسی در دستور کار استان است.

کد خبر 1741795

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha