مسئله حجاب در حوزه تعلیم و تربیت و آموزش کمتر مورد توجه قرار گرفته است

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در شرایط حال حاضر مسئله حجاب در حوزه تعلیم و تربیت و آموزش کمتر مورد توجه قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، «ستار هدایت خواه» شب گذشته در همایش «نجوای کتاب» و تجلیل از برگزیدگان مسابقه «ستاره‌ها چیدنی نیستند» که در محل کنگره شهدای شهر یاسوج برگزار شد، اظهار کرد: حجاب و عفاف در سالیان اخیر با توجه به حوادث مختلفی همچون مسئله «زن، زندگی آزادی» اهمیت بیشتری پیدا کرده و امروز تذکر خیابانی یک ضرورت و قانون است.

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن تاکید بر اینکه باید ریشه‌های بی‌حجابی را شناسایی کرد، گفت: ضعف در حوزه تربیت و آموزش و پرورش در طول دوران ۱۲ سال تحصیل از جمله مشکلات ریشه‌ای بی‌حجابی است.

وی خاطرنشان کرد: اگر در این ۱۲ سال به صورت ریشه‌ای مسئله تربیت، بیان پیامدها و آثار منفی آن مطرح می‌شد، شرایط به‌گونه‌ای دیگر بود.

هدایت خواه با اشاره به اینکه آسیب‌ها در حوزه موضوعات دنیوی و مسائل اخروی بیان نشد، افزود: در سال های اولیه تحصیل باید تصاویر و نشان دادن پوشش اسلامی مورد توجه قرار می‌گرفت، زیرا تصویر در این دوران بیشتر جنبه یادگیری داشت.

این استاد دانشگاه یادآور شد: در بررسی‌هایی که در گذشته داشتم، تنها یک نقطه فرد باحجابی را نشان می‌دهد که آن هم نشان دهنده صحنه‌ای تنفر آمیز در شرایط زمستانی از حجاب است.

وی خاطرنشان کرد: در شرایط حال حاضر مسئله حجاب در حوزه تعلیم و تربیت و آموزش کمتر مورد توجه قرار گرفته است. 

هدایت خواه با اشاره به ریشه‌ بی‌حجابی، اظهار کرد: عدم توجه خانواده‌ها به موضوع حجاب و رفتارهای ضد تربیتی در دوران کودکی باعث سوق دادن افراد خانواده به سمت بی‌حجابی است.

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در استان کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: در دوران کودکی نارسایی‌های تربیتی باعث مشاهده شدن آسیب‌های بی‌حجابی در دوران بزرگسالی می‌شود.

وی افزود: عدم توجه به برآورده شدن نیازهای فرزندان در دوران کودکی به عنوان مثال عروسک بازی یا مورد توجه و جلب توجه قرار گرفتن سبب شده است تا در آینده به دنبال جبران خلأهای عاطفی و روانی و احساسی دوران باشند که این موضوع در بزرگسالی با آسیب‌های مختلفی همراه است.

هدایت خواه بیان کرد: عیب و ایراد جسمی کودک در دوران خردسالی و برچسب زدن به او توسط والدین سبب تبعات منفی بر روان کودک می‌شود و در کودکی و بزرگسالی با خودنمایی و دروغ و حتی جلب توجه به دنبال اثبات خود است.

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: رسانه در روزگار فعلی تاثیر فراوانی در بی‌حجابی دارد امروزه این موضوع در حوزه شبکه‌های اجتماعی مشاهده می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی باعث ترویج فرهنگ تفکر عمیق خواهد شد و در مقابل نمایش و تصویری است که تفکر عمیق را از میان می‌برد.

هدایت خواه افزود: اشاعه تفکر التقاطی و غربی و تلاش‌های دشمن برای مبارزه با جمهوری اسلامی از جمله عوامل بی‌حجابی محسوب می‌شود.

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: افزایش اگاهی، ارتقای سطح تربیتی در آموزش و پرورش و آگاهی دادن نسبت به ترفندهای دشمن و ترویج کتاب و کتاب‌خوانی از جمله راهکارهای ترویج عفاف و حجاب است. 

کد خبر 1742061

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha