سومین دوره مسابقات حفظ قرآن «یادواره شهدای مقاومت» در آران و بیدگل برگزار شد

دبیر اجرایی مسابقات حفظ قرآن کریم یادواره شهدای مقاومت از برگزاری سومین دوره این مسابقات با همکاری خیّر قرآنی از کشور عراق خبر داد.

دکتر مجتبی بیابان پور در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در آران و بیدگل گفت: در آستانه سالگرد شهادت سردار سلیمانی و همرزمانش، سومین دوره مسابقات قرآن کریم یادواره شهدای مقاومت،  شهیدان حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس و شهید عبدالله رودکی به همت مجمع قاریان و حافظان هلال(ع) آران و بیدگل برگزار شد.

دبیر اجرایی مسابقات حفظ قرآن کریم یادواره شهدای مقاومت افزود: در این مسابقات ۱۳۹ حافظ قرآن کریم شامل ۵۴ نفر در حفظ کل قرآن، ۲۳ نفر در حفظ ۲۰ جزء و ۶۳ نفر در حفظ ۱۰ جزء با یکدیگر به رقابت پرداختند که در نهایت، ۷۲ نفر با کسب حد نصاب نمره(حداقل۸۵ از ۱۰۰) موفق به دریافت جوایز ویژه نقدی از ۲۰ میلیون ریال تا ۵ میلیون ریال به نسبت امتیاز مکتسبه در این مسابقات شدند.

سومین دوره مسابقات حفظ قرآن «یادواره شهدای مقاومت» در آران و بیدگل برگزار شد

بیابان پور ادامه داد: در اختتامیه این مسابقات که با حضور فرماندار، شهردار، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه، اعضای شورای شهر و جمعی از مسئولین در سالن شهدای هنرمند شهرستان آران و بیدگل برگزار شد، ضمن اهدای جوایز ویژه به برگزیدگان،  به تمامی شرکت کنندگان در مسابقات لوح تقدیر و هدیه نقدی اهدا شد.

این استاد حفظ قرآن کریم خاطر نشان کرد: مسابقات قرآنی  «یادواره شهدای مقاومت، شهیدان حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس و همچنین شهید عبدالله رودکی» همه ساله در ایام شهادت سیدالشهدای مقاومت با پشتوانه خیّر قرآنی "ابو حسن السعدون" از شهر کاظمین عراق در شهرستان آران و بیدگل برگزار می شود.

دکتر مجتبی بیابان پور افزود: این خیّر قرآنی امسال یک میلیارد ریال برای برگزاری این مسابقات قرآنی و جوایز حافظان برگزیده و شرکت کنندگان در این مسابقات هزینه کرده است.

مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت مجمع قاریان و حافظان هلال وابسته به آستان مقدس حضرت محمدهلال بن علی(ع) از موسسات فعال فرهنگی قرآنی است که از سال ۱۳۷۱ تاکنون توانسته است بیش از ۳۰۰ حافظ کل قرآن کریم تربیت کند.

همچنین این مؤسسه با تربیت علاقه مندان به قرآن در رشته های مختلف قرائت، حفظ  و مفاهیم قرآن کریم و ابداع طرح های قرآنی همانند طرح ملی جزء خوانی قرآن کریم و طرح «جزء خوانی به روش حفظ خوانی»، نقش موثری در حوزه آموزش و ترویج فرهنگ و معارف قرآنی ایفا کرده است.

سومین دوره مسابقات حفظ قرآن «یادواره شهدای مقاومت» در آران و بیدگل برگزار شد

کد خبر 1742114

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha