آغاز عملیات اجرایی «صنعت شهر» و ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن خواف

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: تاکنون زمین احداث ۱۱۰ هزار واحد مسکونی در «صنعت شهرهای» استانهای مختلف کشور تامین شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خواف، ارسلان مالکی صبح امروز سه شنبه(۱۲دی) در آیین آغاز عملیات اجرایی «صنعت شهر» و ساخت واحدهای مسکونی نهضت ملی مسکن خواف اظهار کرد: یکی از مهمترین رویکردهای دولت سیزدهم برای استفاده از مشارکت واحدهای تولیدی و صنعتی در فرآیند تامین زمین پرسنل و کارگران پروژه «صنعت شهر» است.

وی با اشاره به تامین تسهیلات و تخفیف ها و مجوزهای لازم برای این طرح گفت: در تامین زمین و احداث واحدهای مسکونی در پروژه های حوزه صنعت شهر، پرسنل خود کارخانجات و مجموعه های تولیدی نیز مشارکت خواهند داشت.

معاون وزیر راه و شهرسازی ضمن انتقاد از کم کاری های دولت های قبلی در حوزه تامین مسکن در سطح کشور اظهار کرد: با اینکه در دولت های قبلی هشت هزار هکتار برای اجرای مسکن مهر به محدوده شهرهای کشور الحاق شده بود اما بازهم انباشت کنونی تقاضای مورد نیاز مسکن در نقاط مختلف مشهود است، به حدی که چهار میلیون و ۵۰۰ هزار خانواده فاقد مسکن تقاضای خود را در قالب نهضت ملی مسکن در دولت سیزدهم ثبت کردند.

آغاز عملیات اجرایی «صنعت شهر» و ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن خواف

وی با بیان اینکه بین ۳۰ تا ۶۰ درصد اقتصاد خانه ها به مسکن اختصاص دارد، افزود: امروز مداخله و برنامه ریزی دولت برای تامین مسکن و سرپناه برای خانواده های فاقد مسکن ضروری است.

مالکی اضافه کرد: در اقدامی بی نظیر افزون بر ۳۸ هزار هکتار زمین با انجام کارهای کارشناسی و تشکیل کارگروه های فنی و زیربنایی برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن به مناطق شهری سطح کشور الحاق شد.

رییس سازمان ملی زمین و مسکن گفت: با هدف حمایت از متقاضیان نهضت ملی مسکن تسهیلات این طرح از سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال به پنج میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال افزایش و نرخ سود تسهیلات از ۲۳ به ۱۸ درصد کاهش یافت.

آغاز عملیات اجرایی «صنعت شهر» و ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن خواف

خراسان رضوی پیشرو در نهضت ملی مسکن

یعقوبعلی نظری، استاندار خراسان رضوی نیز در این مراسم با اشاره به به ویژگی‌های طرح نهضت ملی مسکن استان افزود: طرح نهضت ملی مسکن در خراسان رضوی تا امروز ۱۷ برابر مسکن مهر تامین زمین داشته است که تلاش‌های دستگاه های مسئول و معاونت هماهنگی امور عمرانی قابل تقدیر است.

نظری خاطرنشان کرد: ۲۰۱ سایت زمین در خراسان رضوی برای نهضت ملی مسکن آماده شده که این رقم بیشترین سایت فعال در سطح کشور است.

وی به ایده احداث «صنعت شهر» در خراسان رضوی اشاره کرد و گفت: امروز عملیات اجرایی و آماده سازی ۱۱۰ هکتار فولاد سنگان و ۱۷۰ هکتار طرح نهضت ملی مسکن در خواف آغاز می‌شود که مجموعا ۴۷۰۰ واحد مسکونی در این پروژه‌ها احداث خواهد شد

گفتنی است، در سایت نهضت ملی مسکن خواف که امروز عملیات آماده سازی آن آغاز شد، هفت هزار و ۵۸۸ واحد در مساحت یک هزار هکتاری پیش بینی شده است که در مرحله نخست ۱۷۰ هکتار با ظرفیت سه هزار واحد آن مربوط به سایت تخصیص یافته به شهروندان خوافی متقاضی نهضت ملی و ۱۱۰ هکتار به استعداد یک هزار و ۷۰۰ واحد آن نیز مربوط به سایت نهضت ملی کارکنان مجتمع فولاد سنگان خواف است.

پایان پیام/

کد خبر 1742180

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha