ارزشی که اسلام به زن قائل است در هیچ دینی نیست

امام جمعه ارومیه گفت: ارزشی که اسلام به زن قائل است در هیچ دینی نیست و این جمله که «بهشت زیر چای مادران است» تایید کننده این ارزش است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان آذربایجان غربی، حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی امام جمعه ارومیه و نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان غربی، امروز، در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان با تبریک سالروز میلاد حضرت فاطمه زهرا (س)، روز مادر و هفته بزرگداشت مقام زن افزود:ارزشی که اسلام به زن قائل است در هیچ دینی نیست و این جمله که «بهشت زیر چای مادران است» تایید کننده این ارزش است.

وی گفت: زنان در دنیای غرب مورد ظلم و ستم واقع شده اند ولی غربی ها با استفاده از ابزارهای رسانه ای خود را داعیه دار دفاع از بانوان می دانند که باید در مقابل این هجمه آنان ایستاد.

این مسئول ادامه داد: باید توجه داشته باشیم که غربی ها به علت ظلم به شخصیت زن، باید جوابگوی تضییع حقوق بانوان باشند که این امر با تبلیغات گسترده آنان، برعکس اتفاق می افتد.

وی در ادامه  با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در خصوص تبیین مواضع دین مبین اسلام درخصوص حفظ حقوق زن در جامعه و نگاه ویژه به بانوان اظهار کرد: تبلیغات رسانه ای گسترده و استفاده از همه ظرفیت ها به ویژه درشبکه های اجتماعی توسط نظام سلطه غرب  عاملی برای وارونه جلوه دادن همه حقایق است.

امام جمعه ارومیه گفت: در موضوع جنگ غزه نیز نظیر دیگر موارد، غربی ها با تبلیغات، تقصیر جنگ را به گردن رزمندگان و جبهه مقاومت می اندازند که باید در این خصوص روشنگری شده و از همه ظرفیت ها برای این امر بهره برداری شود.

علیرضا نوروزی، مدیر کل فرهنگ و ارشاداسلامی استان آذربایجان غربی نیز در این جلسه گفت: طرح موارد مطروحه و تصمیمات چهارمین جلسه کمیته تخصصی شورا با موضوع تصادفات رانندگی جهت تصویب در شورای فرهنگ عمومی استان (پیرو اجرای بند ۱ مصوبه شورای فرهنگ عمومی استان)، بررسی پدیده مهاجرت و روند رو به رشد آن بعنوان یکی از مسائل مطرح در مباحث جمعیتی و مسئله روز استان با ارائه گزارش طباطبایی شخصیت فرهنگی عضو شورا  و  بزرگداشت ۱۳ دی ماه روز جهانی مقاومت و سالروز شهادت الگوی اخلاص و عمل سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی را از جمله دستورات این جلسه عنوان کرد.

وی گفت: بررسی مسائل و تصویب موارد تاثیرگذاری در تقویت فرهنگ ترافیکی از وظایف شورای فرهنگ عمومی است.

این مسئول افزود: برای این مسئله بایستی راهکارهای حل این معضل به صورت تخصصی از ابعاد مختلف بررسی شود و مواردی چون آموزش افراد در سنین مختلف، نهادینه کردن فرهنگ ترافیک، به روز بودن تجهیزات عمومی، اعمال قوانین و مقررات و ... برای آن چاره اندیشی شود.

گفتنی است؛ در این جلسه در خصوص فرهنگ ترافیک در ارومیه و الزامات ارتقای آن بحث و تبادل نظر شد.

کد خبر 1742229

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha