تنزل بنیان خانواده با کاهش نقش مادر رقم می‌خورد

رئیس عقیدتی سیاسی پدافند هوایی منطقه مرکزی کشور گفت: تنزل و انحراف بنیان خانواده با کاهش و کم رنگی نقش مادر در این نهاد مقدس رقم می خورد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، حجت الاسلام «علیرضا محمود زاده» در سخنرانی مراسم بزرگداشت سالروز ولادت حضرت زهرا(س) و تجلیل مقام زن در پدافند هوایی شهید نصر اصفهانی اظهارداشت: جایگاه خانواده و نقش مادری دو مولفه کارآمد تربیتی هستند که شکل گیری شخصیت های بزرگ وارسته به نقش نمایی مادر آنان و کانون خانواده وابسته بوده است.

رئیس عقیدتی سیاسی پدافند هوایی منطقه مرکزی کشور افزود: بررسی زندگی افراد موفق جامعه جایگاه و اهمیت نقش مادران را نشان می دهد که وجه مشترک تربیتی همه این افراد محسوب می شود.

وی ادامه داد: تربیت جامعه امروزی نیز وابسته و متاثر از همین موضوع بوده به همین سبب باید ضمن تحکیم بنیان خانواده شان زن و مادر حفظ شود که تنزل و انحراف بنیان خانواده با کاهش و کم رنگی نقش مادر در این نهاد مقدس رقم می خورد.

حجت الاسلام محمودزاده با بیان اینکه دشمن جایگاه مادر در خانواده را شناخته، تصریح کرد: تضعیف بنیان خانواده جز برنامه های هدفمند دشمن در جنگ نرم و ترکیبی بوده که کاهش نقش مادری در همین راستا صورت گرفته است.

وی اضافه کرد: نباید فرصت برای تضعیف بنیان خانواده به واسطه تبلیغات رسانه ای فراهم شود که این موضوع بر کل جامعه و تربیت نسل جدید تاثیر می گذارد.

رئیس عقیدتی سیاسی پدافند هوایی منطقه مرکزی کشور خاطرنشان کرد: تعمیق آموزه های دینی و فرهنگی به واسطه مادران در بین اعضای خانواده به ویژه فرزندان صورت می گیرد و هرچقدر زنان بنیه علمی و تلاش خود را بر فراگیری موضوعات ارزشی متمرکز کنند و پایبند به آن باشند، نتایج آن در تربیت بچه ها منعکس خواهد شد.

وی بروز بسیاری از ناملایمتی و مشکلات را ناشی از کاهش جایگاه مادران در خانواده بیان کرد و گفت: در بعضی از منازل جایگاه مادر تنزل پیدا کرده و همین موضوع برکت را برای فرزندان کاهش داده و باعث بروز مشکلات شده است.

حجت الاسلام محمود زاده به شخصیت حضرت زهرا(س) به عنوان الگوی کامل زن و مادر در خانواده اشاره کرد و گفت: بررسی ابعاد زندگی آن حضرت برای رسیدن به زندگی موفق ضرورت دارد.

وی یادآورشد: فاصله از این فرصت ناب و الگوی رفتاری منجر به انحراف و الگو برداری غلط شده است.

کد خبر 1742249

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha