کودکان جشن روز مادر را در مسجد گرفتند

کانون فرهنگی هنری منتظران امام زمان (عج) ارومیه به مناسبت سالروز ولادت حضرت فاطمه(س) از جمله سیر نمایشگاهی پوسترهای با رویداد مشق افتخار، تفسیر سوره کوثر و اجرای مسابقه نقاشی را برگزار می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان آذربایجان غربی، در شب ولادت با سعادت حضرت فاطمه زهرا(س) که در تقویم رسمی کشورمان روزمادر و زن نامگذاری شده است، مساجد و امامزادگان استان  آذربایجان غربی مراسم جشن میلاد حضرت زهرا(س)  را با حضور اعضای مسجدی و مردم برگزار کردند. در ساتان آذربایجان غربی هزار و 300 کانون فرهنگی و هنری فعالیت می کنند که هر کدام به نوعی جشن ولادت حضرت زهرا (س) و روز مادر را برگزار کردند.

گسترش فرهنگ و سیره فاطمی در جامعه اسلامی، معرفی الگوهای اسلامی و فاطمی برای زنان ، تبیین شخصیت حضرت زهرا (س) و اهمیت نقش زنان،از اهداف برپایی مراسمات جشن ولادت حضرت فاطمه(س) است و ولادت حضرت زهرا (س) و گرامیداشت روز زن و مادر را فرصتی مناسب برای اشاعه فرهنگ فاطمی است.

کودکان جشن روز مادر را در مسجد گرفتند

رقیه شریف زاد، مدیر کانون فرهنگی هنری منتظران امام زمان (عج) مسجد خاتم الانبیاء ارومیه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ارومیه گفت: حضرت فاطمه زهرا(س) زندگی خودرا از اول ازدواج  با مهریه کم، ساده و بدون هیچ توقعی شروع کردند و درطول زندگی ازحضرت علی(ع) چیزی نخواستند که درتوان او نباشد.

وی افزود: حضرت فاطمه‌ علیها السلام که خود از سرچشمه محبت و عطوفت رسول خدا صلی الله علیه و آله سیراب گشته بودند و قلبش کانون محبت به همسر و فرزندان خود بوده، در این جهت نیز وظیفه مادری خود را به بهترین شکل انجام می‌دادند و مانیزبا الگوگرفتن از حضرت فاطمه زهرا (س) درزندگی خود میتوانیم هم به عنوان همسر و هم مادر موفق باشیم و درتربیت نسلی پاک برای آینده جامعه سعادت دنیا و آخرت خود و فرزندانمان را رقم بزنیم.

مدیر کانون فرهنگی هنری منتظران امام زمان (عج) مسجد خاتم الانبیاء ارومیه ادامه داد: همزمان با شب ولادت حضرت فاطمه (س) جشن میلاد کوثر، نشست بصیرتی، تلاوت قرآن کریم، مولودی خوانی، تفسیر سوره کوثر به مناسبت روز مادر برگزار شد.

کودکان جشن روز مادر را در مسجد گرفتند

کودکان جشن روز مادر را در مسجد گرفتند

وی همچنین سخنرانی توسط حجت الاسلام حاتمی، برپایی سیر نمایشگاهی پوسترهای با رویداد مشق افتخار، اجرای مسابقه نقاشی برای کودکان، اهداءجوایز با بیش از ۵۰نفرشرکت کننده و دعای فرج  را از دیگر برنامه های کانون فرهنگی هنری منتظران امام زمان (عج) مسجد خاتم الانبیاء ارومیه همزمان با شب ولادت حضرت فاطمه (س) عنوان کرد.

شریف زاد ادامه داد: همچنین در این کانون کلاس‌های تفسیر قرآن برگزار می‌کنیم که در این کلاسها از وضعیت جامعه،حجاب، اقتصاد،جوانان و درکل مشکلات و موارد روز بحث و بررسی صورت می‌گیرد.

وی افزود: همچنین برای کودکان و نوجوانان کلاس‌های قرآن دایر است وعلاوه برآن گروه نمایش، تئاتر و سرود  تشکیل دادیم که به این طریق باعث جذب کودکان و نوجوانان به مسجد شدیم و استقبال خوبی  کردند.

کودکان جشن روز مادر را در مسجد گرفتند

کودکان جشن روز مادر را در مسجد گرفتند

مدیر کانون فرهنگی هنری منتظران امام زمان (عج) مسجد خاتم الانبیاء ارومیه گفت: همچنین در کنار آموزش این کلاس ها راحتتر می‌توانیم معاشرت، حجاب، تفاهم، درک یکدیگر، تعامل و همکاری را بیاموزیم که الحمدالله موفق هستیم.

وی افزود: یکی دیگر از فعالیت هایی که در کانون انجام می‌دهیم برپایی صندوق قرض الحسنه می‌باشد که از مدتی قبل با کمک و نذر و احسان خودخانم‌های مسجدی مبالغی جمع آوری شده که در زمان مشکل و نیازفرد به‌عنوان وام قرض الحسنه در اختیارشان گذاشته می‌شود.

کودکان جشن روز مادر را در مسجد گرفتند

کودکان جشن روز مادر را در مسجد گرفتند

کودکان جشن روز مادر را در مسجد گرفتند

کد خبر 1742287

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha