جشن های ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) با حضور کودکان در مسجد برگزار شد

عشق به فاطمه زهرا(س) بزرگ و کوچیک نداردکانون مساجد باقرالعلوم(ع)، میزبان کودکان پیش دبستانی نورالزهرا بود که به عشق حضور در جشن ولادت حضرت زهرا (س) به کانون و مسجد آمدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کرمانشاه، حضرت فاطمه‌ زهرا (س) دختر پیامبر اسلام (ص) و خدیجه کبری (س) و همسر حضرت علی (ع) و  یکی از چهارده معصوم و جزو پنج تن آل عبا می‌باشد. حضرت در بیستم ماه جمادی الثانی سال پنجم بعثت پیامبر (ص) در مکه معظمه به دنیا آمد.  

حضرت فاطمه زهرا(س) در طول زندگی کوتاه خود از چنان شان، منزلت و فضیلتی برخوردار بود که به مقام برترین و والاترین زنان عالم رسید و در طول زندگی خود در جهت ولایت مداری و دفاع از ولایت حرکت کرد و در این راه متحمل سختیهای زیادی شد و در نهایت در این مسیر به شهادت رسید.

 بدون شک اگر وفاداری به خصوص وفاداری به ولایت و ولایت مداری که یکی از ویژگیهای بانو فاطمه زهرا (س) بود در جوامع اسلامی وجود داشت هیچ کدام از وقایع تلخ تاریخ جهان اسلام شکل نمی گرفت.

جشن های ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) با حضور کودکان در مسجد برگزار شد

جوانان و نوجوانان مسجدی با شور و شعف خاصی مسجد و کانون را تزیین کرده اند و هر کدام با عشق گوشه ای از کار را گرفتند بدون اینکه کسی چیزی بگویید در هر گوشه از مسجد تعدادی جمع شده اند و مشغول انجام کاری هستند تا با هم میزبانان خوبی برای برگزاری جشن ولادت حضرت زهرا (س) در مسجد باشند.

خسرو مرادی در حاشیه این برنامه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کرمانشاه ضمن تبریک بمناسبت فرارسیدن ولادت با سعادت حضرت زهرای مرضیه (س)، گفت: دختر پیامبر اسلام الگوی تمام زنان عالم بود و همه مسلمانان و شیعیان آن حضرت، باید زندگانی ایشان را سرمشق و الگوی زندگی خود قرار دهند.

وی خاطر نشان کرد: تمام ابعاد شخصیتی حضرت زهرا(س) می تواند یک درس باشد و زنان با الگو گرفتن ار آن حضرت که نمونه کامل عفاف، حجاب، عصمت و پاکدامنی بود می توانند راه سعادت و رسیدن به کمال را در پیش گیرند.

جشن های ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) با حضور کودکان در مسجد برگزار شد

مرادی با اشاره به جایگاه حضرت فاطمه زهرا (س) اظهار کرد: حضرت مریم برگزیده زنان عصر خود بود، اما حضرت فاطمه زهرا برگزیده عصر خود نبودند، بلکه احترام ایشان در تمام زمان ها جاری و ساری است.

مدیرکانون فرهنگی هنری باقرالعلوم (ع) افزود: امروز چهارشنبه ۱۳ دیماه ۱۴۰۲با دعوت بچه های پیش دبستانی نورالزهرا جشن با شکوهی بمناسبت ولادت حضرت زهرا (س) با شور و نشاط خاصی همراه با خواند سرود برپا و در پایان جشن  به کودکان جوایزی اهدا شده است.

وی گفت:مشابه همین جشن در مسجد و کانون برای اعضا و مردم برگزار و برنامه های مختلفی همچون برگزاری مسابقات فرهنگی، سخنرانی در مورد حضرت زهرا(س) و ابعاد شخصیت ایشان، آشنایی با سبک زندگی فاطمی، برپایی محفل انس با قرآن و چندین برنامه دیگر در کانون برگزار می شود.

جشن های ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) با حضور کودکان در مسجد برگزار شد

کد خبر 1742445

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha