اقدام تروریستی کرمان از روی استیصال و ضربات سنگین مردم به دشمنان صورت گرفت

امام جمعه شهرستان مارگون به اقدام تروریستی دشمنان در کرمان اشاره کرد و گفت: دشمنان با این حرکت مذبوحانه از سر استیصال و ضربات سنگینی که هیمنه آنها را در هم کوبید از مردم تقاص می‌گیرند و اینها با مردم دشمنی‌ دارند،

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، حجت الاسلام والمسلمین «رحم الله خواجه پور» ظهر امروز (15 دی ماه) در خطبه نخست نماز جمعه ضمن توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، دوری از گناه و معصیت، موضوع خطبه نخست را به رابطه با دین مبین اسلام اختصاص داد و اظهار کرد: باید بدانیم آن دینی که در نزد خداوند متعال قابل قبول بوده «إِنَّ الدِّینَ عِندَ اللَّهِ الْإِسْلَامُ» دین اسلام است.

امام جمعه شهرستان مارگون گفت: پیغمبر اسلام(ص)  در روایتی فرمود «اسلام برتر است و آئینی بالا دست آن نیست و امیرالمومنین امام علی علیه السلام نیز فرمود «برترین اسلام را آن مسلمانی دارد که هم و غمش برای آخرتش باشد و بیم و امیدش یکسان».

وی ادامه داد: دین مبین اسلام کامل‌ترین دینی است که از سوی پیامبر گرامی اسلام (ص) ترویج پیدا کرد و سپس آن را به دست برادر، وصی و جانشین خود یعنی امیرالمومنین امام علی علیه السلام داده و حجت را بر همگان تمام کرد .

حجت الاسلام سیادت با اشاره به اینکه خدا در قرآن فرمود «الْیَوْمَ أَکْمَلْتُ لَکُمْ دِینَکُمْ وَ أَتْمَمْتُ عَلَیْکُمْ نِعْمَتِی وَ رَضِیتُ لَکُمُ الإِسْلاَمَ دِینا»، با معرفی حضرت امیرالمومنین امام علی علیه السلام کامل‌ترین دین در اختیار مردم قرار گرفت و حجت بر مردم تمام شد».

خطیب نماز جمعه مارگون ضمن بیان اینکه اسلام شریعتی ساده و قابل فهم منطقی و معقول که هر فطرت پاک و سالمی ندای آن را اجابت می‌کند، افزود: دین مبین اسلام دین کامل، آسان و برای تمام مراحل زندگی احکام و برنامه‌ریزی‌های دقیق دارد.

وی ادامه داد: یکی از اصحاب پیامبر گرامی اسلام(ص) به نام عثمان بن مظعون روزها را به روزه گرفتن و شب‌ها را به عبادت خدا می‌پرداخت و به زندگی خود توجهی نمی‌کرد، همسر عثمان بن مظعون آمد محضر پیامبر اسلام و از دست همسرش شکایت کرد، پیغمبر فرمود: «ای عثمان، خداوند متعال مرا برای گوشه‌گیری و ترک دنیا نفرستاد، بلکه برای شریعت و دینی که مستقیم و آسان است مبعوث کرد».

حجت الاسلام خواجه پور اظهار کرد: آئین و شریعت دین اسلام بسیار سهل و آسان بوده و دین اسلام نماز را واجب کرده، اما کسی که نمی‌تواند ایستاده نماز بخواند، بنا به شرع اسلام می‌تواند نشسته نماز بخواند و اگر نشسته هم نمی‌تواند نماز بخواند، بنا به احکام اسلامی می‌تواند خوابیده نماز بخواند و با پلک زدن چشم رکوع و سجده را به جا آورد.

امام جمعه شهرستان مارگون یادآور شد: دین اسلام روزه را بر همگان واجب کرده، اما اگر روزه‌دار عذری داشته باشد یا ضعف بدنی و جسمی برایش به وجود آمد، همین اسلام می‌فرماید: «روزه‌ای که واجب است را رها کن».

وی با اشاره به اینکه این دین روی جسم و جان آدمی بسیار حساس بوده و استفاده از چیزی که برای بدن ضرر دارد را بر ما حرام کرده، بیان کرد: در دین اسلام افراط و تفریط جایگاهی ندارد و هر دو مردود است.

حجت الاسلام خواجه پور گفت: امام صادق (ع) می‌فرماید«یکی از مسلمانان همسایه نصرانی داشت، او همسایه خود را به اسلام دعوت کرد، از مزایای اسلام به اندازه ای به نصرانی گفت که سرانجام دین اسلام را پذیرفت و مسلمان شد. وقت نماز صبح به در خانه تازه مسلمان رفت و در زد، تازه مسلمان آمد و پرسید چه کار داری؟ آن مرد گفت وقت نماز صبح نزدیک است، وضو بگیر لباس‌هایت را بپوش تا با هم به مسجد برویم».

امام جمعه شهرستان مارگون ادامه داد: «آن مرد تازه مسلمان وضو گرفت و لباس‌هایش را پوشید و همراه او رفت، قبل از نماز صبح هرچه توانست نماز خواند تا موقع نماز صبح آنجا ماندند تا هوا روشن شد و آفتاب سر زد، تازه مسلمان یعنی همان شخص نصرانی که مسلمان شد برخواست تا به خانه‌اش برود، مرد گفت: کجا می‌روی روز کوتاه است و چیزی تا ظهر باقی نمانده، نماز ظهر را بخوانیم».

وی افزود: «تازه مسلمان را نگه داشت تا ظهر فرا رسید و نماز ظهر را خواندند و دوباره گفت: وقت فضیلت نماز عصر است، او را نگه داشت و نماز عصر را هم خواندند، دوباره آن مرد مسلمان به تازه مسلمان گفت چه خوب است بمانیم و نماز مغرب و عشا را بخوانیم وقت زیادی  هم تا نماز مغرب و عشا نداریم، او را نگه داشت و نماز مغرب عشا را خواندند و سپس از همدیگر جدا شدند هر کدام به خانشان رفتند».

حجت الاسلام خواجه پور خاطرنشان کرد: «وقتی که هنگام سحر فرا رسید آن مرد مسلمان باز به در خانه تازه مسلمان آمد، مرد تازه مسلمان پشت در قرار گرفت و گفت چه کار داری با من؟ آن مرد مسلمان گفت وضو بگیر و لباس‌هایت را بپوش تا برویم مسجد نماز صبح بخوانیم، تازه مسلمان به او گفت: از اینجا برو من فقیر و عیالدار هستم باید به کارهای زندگیم برسم، برو برای این دین کسی را پیدا کن که بیکارتر از من باشد».

رئیس شورای فرهنگ عمومیشهرستان مارگون ادامه داد: امام صادق(ع) بعد از نقل این ماجرا می‌فرماید: «با این کار آن فرد تازه مسلمان را به همان نصرانیت برگرداند»، این حرکت یعنی افراط در دین که هم آن عبادت باشد.

وی با نقل حدیثی از امام کاظم (ع)، یادآور شد: آن حضرت فرمودند « بکوشید که اوقات شبانه روزی شما چهار قسمت باشد، قسمتی برای مناجات با خدا، قسمتی برای تهیّه معاش، قسمتی برای معاشرت با برادران و افراد مورد اعتماد که عیب های شما را به شما می فهمانند و در دل به شما اخلاص می ورزند و قسمتی را هم در آن خلوت می کنید برای درک لذّت های حلال و تفریحات سالم و به وسیله انجام این قسمت است که بر انجامِ وظایف آن سه قسمت دیگر توانا می شوید.

حجت الاسلام خواجه پور گفت: همه ما باید برای ترویج دین مبین اسلام تلاش کنیم مردم و به ویژه جوانان را به این دین ترغیب و تشویق کنیم تا احکام و شرایع دینی را در لوای دین مبین اسلام رعایت و انجام دهند و کاری نکنیم که با افراط یا تفریط برداشت منفی از دین مبین اسلام صورت گیرد .

امام جمعه شهرستان مارگون در خطبه دوم نماز جمعه به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با هزاران نفر از مداحان اهل البیت (ع) در هفته گذشته اشاره کرد که معظم له در این دیدار مسائلی را مطرح فرمودند.

 وی جهاد تبیین مسئله بسیار مهمی دانست که مقام معظم رهبری به صورت مکرر این موضوع را در سخنرانی‌هایشان مطرح می‌فرمایند و افزود: معظم له فرمودند «حضرت فاطمه زهرا (س) علیها پایه گذار جهاد تبیین بود و مداحان هم باید با تاسی از این سنت نورانی و درس بزرگ فاطمی، جهاد تبیین را با دو شاخص توانایی برانگیختن دل‌ها و حرکت آفرینی و جهت‌گیری درست و دقیق وظیفه اصلی خود بدانند و در مسائل و قضایای مهم روز مانند انتخابات به مجاهدت و روشنگری بپردازند».

حجت الاسلام خواجه پور خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری فرمودند: «در دوران ما حضرت امام (ره) پرچم جهاد تبیین را برافراشت و با جهاد تبیین حکومت فاسد دیکتاتوری را از بین برد و حکومت اسلامی را برپا کرد».

امام جمعه شهرستان مارگون ادامه داد: رهبر معظم انقلاب فرمودند: «قدرت نرم موثرتر از قدرت سخت است و به همین دلیل است که آمریکا با وجود همه سلاح‌های پیشرفته در عرصه‌هایی مانند رسانه، هنر و سینما بیشترین سرمایه‌گذاری را می‌کنند».

وی بیان کرد: معظم له فرمودند «مردم غزه امروز نه فقط در برابر رژیم صهیونیستی، بلکه در مقابل دنیای کفر، طاغوت، استکبار و آمریکا ایستاده اند و اینکه رئیس جمهور آمریکا می‌گوید من صهیونیست هستم، یعنی همان خباثت و اهداف پلید صهیونیست‌ها در او نیز وجود دارد. باید در مقابل تبلیغات دروغین آمریکا سینه سپر کنیم».

حجت الاسلام خواجه پور اظهار کرد: مقام معظم رهبری توصیه‌ای به مداحان اهل بیت علیهم السلام داشتند و فرمودند: «مداحان به انس مضاعف با کتب حدیث خطبه‌های معارفی و حرکت آفرین نهج البلاغه و دعاهای صحیفه سجادیه تاکید کردند که در همین کتاب صحیفه سجادیه امام سجاد علیه السلام برای مرزداران اسلام دعا می‌کنند که امروز مرزداران اسلام دنیای اسلام غزه است».

امام جمعه شهرستان مارگون ابراز کرد: مقام معظم رهبری علت ایستادن مردم پای جمهوری اسلامی ایران را بیان کردند و فرمودند: «علاقه‌مندی آنها به ارزش‌هاست، این راه، راه خداست و هیچ قدرتی قادر به عقب راندن مردم از حرکت در آن نیست».

وی اجرای طرح استعماری حذف حجاب به دست رضاخان پلید در سال ۱۳۱۴ هجری شمسی را یادآور شد و گفت: رضا شاه در ۱۷ دی سال ۱۳۱۴ طی جشن فارغ التحصیلی دختران بی‌حجاب رسماً بر کشف حجاب تاکید کرد.

حجت الاسلام خواجه پور بیان کرد: در روز ۱۷ دی سال ۱۳۱۴ تاج الملوک همسر رضا شاه و دخترانش شمس و اشرف بدون حجاب به دانشسرای تربیت معلم رفتند و این نخستین باری بود که خانواده شاه بدون حجاب در مجمع عمومی ظاهر می‌شوند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان مارگون افزود: این سیاست‌ها  واکنش‌هایی از جمله قیام مسجد گوهرشاد را در پی داشت و با درخواست علما این قانون در سال ۱۳۳۲ در دوره حکومت محمدرضا پهلوی لغو شده است.

وی تاکید کرد: همه بانوان باید بدانند که ریشه این همه بی‌حجابی توسط دشمنان طراحی شده و هدف آنها ترویج فساد و فحشا در جامعه اسلامی است.

حجت الاسلام خواجه پور خاطرنشان کرد: دشمنان به این نتیجه رسیدند که با ترویج بی‌حجابی می‌توانند پایه‌های محکم این نظام و حکومت را سست کرد و در جامعه اسلامی فساد و فحشا به وجود آورد که اگر بصیرت رسانه‌ای نداشته باشیم و خود را به تقوا مجهز نکرده باشیم، ممکن است در پازل دشمن قرار بگیریم.

امام جمعه شهرستان مارگون فاجعه جانسوز و جانگداز مردم در کرمان در فضای معطر گلزار شهیدان را که تعدادی از این مردم در حادثه تروریستی در روز سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی و همرزمانش به شهادت رسیدند را تسلیت گفت.

وی با اشاره به اینکه آنها در همان راهی به شهادت رسیدند که حاج قاسم سلیمانی آن را طی کرد، افزود: شهید سلیمانی بیش از سلیمانی زنده صهیونیست‌ها و دشمنان و تروریست‌ها را می‌ترساند، چون او یک مکتب را به وجود آورد و ملت‌های اسلامی را در این مکتب قرار داده است.

حجت الاسلام خواجه پور یادآور شد: حاج قاسم سلیمانی مکتبی به وجود آورد که استکبار جهانی را به لرزه درآورد، چرا که او خود را در مکتب ولایت و رهبری پرورش داده است.

امام جمعه شهرستان مارگون ادامه داد: مخالفان مکتب حاج قاسم سلیمانی بدانند با این حوادث، انفجار، بمب و ترور کردن شخصیت‌های این نظام نمی‌توانید مردم را از این مکتب خارج کنید .

وی اظهار کرد: دشمنان با این حرکت مذبوحانه از سر استیصال و ضربات سنگینی که هیمنه آنها را در هم کوبید از مردم تقاص می‌گیرند و اینها با مردم دشمنی‌ دارند، چون همین مردم بودند که در جبهه و جنگ مقاومت کردند و جنگ را به اوج پیروزی رساندند، همین مردم بودند که با دست درازی دشمنان به میدان آمدند و پاسخ کوبنده‌ای به آنها دادند، چون از طریق این مردم از درون و برون متلاشی شدند.

خطیب نماز جمعه مارگون خاطرنشان کرد: رژیم صهیونیستی از مردم غزه و مقاومت این مردم رنج می‌برد به همین خاطر به جان مردم افتاده، زیرا مردم غزه حاضر نشدند با این حملات موشکی جایگاهشان را ترک کنند تا در تصرف اسرائیل قرار بگیرد.

وی ضمن تاکید بر اینکه از نیروهای امنیتی در مقابل این حرکت و حادثه تروریستی انتقام سخت می‌خواهیم، گفت: اگرچه ملت سرافراز و ملت‌های اسلامی با این حرکت وقیحانه احساساتشان جریحه‌دار شد، دشمنان اسلام بدانند سربازان امام زمان(عج) انتقامی سخت از شما خواهند گرفت.

کد خبر 1742848

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha