اعلام وزارت علوم و فناوری برای توسعه صنعت حلال در فیلیپین

وزارت علوم و فناوری فیلیپین اعلام کرد که با کمیسیون ملی مسلمانان این کشور برای بهبود تولید و رقابت در صنعت حلال همکاری خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «arabnews»، وزارت علوم و فناوری فیلیپین اعلام کرد که با کمیسیون ملی مسلمانان این کشور برای بهبود تولید و رقابت در صنعت حلال همکاری خواهد کرد.

از جمعیت تقریبا 120 میلیونی فیلیپین که عمدتا کاتولیک هستند تنها حدود 10 میلیون را مسلمانان تشکیل می‌دهند،اما این کشور اهداف بزرگی برای گسترش صنعت حلال خود در نظر گرفته است.

دولت قصد دارد 230 میلیارد پزو (4 میلیارد دلار) سرمایه گذاری و حدود 120 هزار شغل در چهار تا پنج سال آینده ایجاد کند، به این امید که از بازار جهانی حلال که ارزش آن بیش از 7 تریلیون دلار برآورد می شود، استفاده کند.

همکاری بین بخش علوم و کمیسیون ملی مسلمانان فیلیپین بخشی از تلاش ها است که سایر سازمان های دولتی مانند وزارت تجارت و وزارت کشاورزی را نیز شامل می شود.

یوسف ماندو، سخنگوی بخش علوم و کمیسیون ملی مسلمانان فیلیپین در این باره گفت: این اتحاد راهبردی، تقویت شده با دیدگاه مشترک برای پیشرفت و فراگیری ، چندین مزیت امیدوارکننده را آشکار می کند که می تواند چشم انداز صنعت حلال را در کشور متحول کند.

داده های دولتی نشان می دهد که فیلیپین یک هزار و 835 محصول دارای گواهی حلال خود را دارد و در حالی که برخی از آنها در حال حاضر صادر شده اند، این کشور هنوز نیاز به توسعه برند حلال خود برای ورود به بازار جهانی دارد.

به گفته ماندو، ایجاد تسهیلات راستی‌آزمایی، تعهد به تضمین یکپارچگی تولید حلال را نشان می‌دهد.

او گفت: این همکاری می‌تواند صنعت حلال در فیلیپین را با ارائه روش‌های دقیق و قابل اعتماد برای تایید گواهی حلال تقویت کند، در نتیجه اعتماد مصرف‌کننده را افزایش داده و رشد بازار محصولات حلال را تسهیل می‌کند.

این مشارکت نه تنها به صادرات حلال فیلیپین کمک می‌کند، بلکه برای اقلیت مسلمان این کشور نیز سودمند خواهد شد و احترام به شیوه های فرهنگی اسلامی را تشویق می کند.

ماندو گفت: «یک سیستم قوی و قابل اعتماد گواهی حلال با گسترش بازارهای محصولات حلال، هم در داخل و هم در سطح بین‌المللی، به رشد اقتصادی کمک می‌کند.

وی افزود: این همکاری نشان‌دهنده گامی رو به جلو در همسویی پیشرفت‌های علمی با ملاحظات فرهنگی و مذهبی، بهره‌مندی از صنعت حلال، توانمندسازی جوامع مسلمان و نشان دادن تعهد دولت به توسعه فراگیر است.

کد خبر 1742900

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha