نمایشگاه تاریخ فلسطین در مساجد «بلکبرن» برگزار می‌شود

مساجد «بلکبرن» انگلیس میزبانی نمایشگاه ملی درباره تاریخ فلسطین خواهند بود.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « lancashiretelegraph»، یکی از بزرگ‌ترین مساجد «بلکبرن» انگلیس میزبانی نمایشگاه ملی درباره تاریخ فلسطین است.

نمایشگاه تاریخ فلسطین در مسجد «مدینه» واقع در خیابان بلوط برگزار می شود.

این رویداد تعاملی در روز ۷ ژانویه (یکشنبه ۱۷ دی) با هدف آموزش جوامع در مورد اهمیت و تاریخ فلسطین و بیت‌المقدس برگزار خواهد شد.

نمایشگاه تاریخ فلسطین در مسجد «مدینه» شامل مدل‌هایی از مسجدالاقصی، جدول زمانی تاریخ فلسطین تا امروز، راهنماهایی برای درک فرهنگ فلسطین، به علاوه هنرهای فلسطینی خواهد بود.

همچنین جلسه کاردستی برای کودکان و فعالیت های خانوادگی با محوریت فلسطین در این نمایشگاه برگزار می شود.

مسجد مدینه از همه اعضای جامعه دعوت کرده است تا در این مراسم شرکت کنند.

بر اساس بیانیه صادر شده از سوی مسجد مدینه، بانوان و کودکان زیر ۱۰ سال از ساعت ۱۱ صبح تا ۱۶ و آقایان از ساعت ۱۶ الی ۱۸ می‌توانند در این نمایشگاه حضور داشته باشند.

در این مراسم همچنین برای حمایت از غیرنظامیان فلسطینی که به دلیل جنگ بین اسرائیل در غزه آواره شده اند، کمک مالی جمع آوری خواهد شد.

سخنگوی مسجد مدینه گفت: ما از همه جوامع می‌خواهیم که برای نشان دادن  عشق و حمایت خود از مسجدالاقصی و مردم غزه در این نمایشگاه شرکت کنند.

وی افزود:حضور گسترده همه اقشار جامعه این امکان را به ما می‌دهد تا در سال ۲۰۲۴ کمپین‌های قوی‌تری برای حمایت از فلسطین ایجاد کنیم.

گفتنی است، مسجد رضا که یکی دیگر از مساجد «بلکبرن» است نیز پس از مسجد مدینه میزبان نمایشگاهی مشابه در مورد تاریخ فلسطین خواهد بود.

این مسجد اعلام کرد که در راستای تقویت حمایت از فلسطین، همه مکان‌های عبادی به ویژه مساجد وظیفه دارند تا با هر آنچه در توان دارند در راستای نشر آگاهی در مورد فلسطین، گام بردارند.

کد خبر 1742930

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha