دهه هشتادی مسجد الرضا| از باطری فروشی و امدادگری تا شهادت در حادثه تروریستی

قصه این بار، قصه آقا علیرضا دهه هشتادی است؛ پسر با اراده ای که گرچه اطلاعات اندکی از او داریم اما همین قدری هم که به تازگی درباره او شنیدیم، نشان می دهد زندگی را با سختکوشی جلو آمده؛ تک پسر خانواده بود و حالا تنها خواهرش بی برادر شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ در حادثه تروریستی مسیر گلزار شهدای کرمان که بزرگترین حادثه تروریستی پس از انقلاب اسلامی به شمار می رود؛ شهدایی دادیم که حقیقتاً باید درباره تک تک آنان گفته و نوشته شود تا در تاریخ بماند که چطور تکفیر به جان کسانی می افتد که برخی از آنان تنها امید یک خانواده هستند.

دهه هشتادی مسجد الرضا| از باطری فروشی و امدادگری تا شهادت در حادثه تروریستی

در میان شهدای حادثه تروریستی کرمان ۱۲ نفر از شهدا زیر ۱۰ سال و ۲۳ شهید در فاصله سنی ۱۰ تا ۲۰ سال قرار داشتند؛ که هر کدام مایه دلخوشی و چشم روشنی خانواده بودند؛ همان هایی که در میانه هزاران امید و آرزو به دنیا آمدند، زبان به حرف زدن گشودند، راه رفتن آموختند، بزرگ شدند و قد کشیدند اما یکباره همه آن امیدها و آرزوها به خاک و خون کشیده شد.

قصه این بار، قصه آقا علیرضا دهه هشتادی است؛ پسر با اراده ای که گرچه اطلاعات ما از او اندک است اما همین قدری که به تازگی درباره او شنیدیم، نشان می دهد زندگی را با سختکوشی جلو آمده؛ تک پسر خانواده بود و حالا تنها خواهرش بی برادر شده! امان از دل زینب! 

رضا حیدری، که چهار سال معلم علیرضا بوده، به خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمان می گوید: پای ثابت نمازجماعت مدرسه بود، بسیار باادب و آرام و هیچوقت ندیدم با کسی جر و بحث کرده باشد.

وی افزود: برق کشی ساختمان خوانده بود و مغازه باطری فروشی ماشین راه انداخته بود تا کمک خرج خانواده باشد.

دهه هشتادی مسجد الرضا| از باطری فروشی و امدادگری تا شهادت در حادثه تروریستی

حیدری که مدیر کانون فرهنگی هنری ثامن الحجج ماهان هم هست؛ با اشاره به اینکه علیرضا از سال ۹۵ عضو کانون مسجد شد؛ افزود: در کارهای مسجد و کانون به ویژه ریسه کشی در جشن های مسجد مخصوصاً میلاد امام رضا علیه السلام کمک کار بود؛ موکبی در کربلا داشتیم که آنجا هم خادمی امام حسین علیه السلام می کرد.

دهه هشتادی مسجد الرضا| از باطری فروشی و امدادگری تا شهادت در حادثه تروریستی

وی به نقل از پدر شهید اظهار کرد: صبح روز حادثه غسل شهادت می کند و می گوید که برای خدمت به زائران سردار دلها به کرمان می رود؛ آمد اما پیکرش به خانه برگشت.

حیدری توضیح داد: علیرضا سعادت ماهانی جزو نیروهای هلال احمر بود که پس از انفجار اول در مسیر گلزار شهدا مشغول امدادرسانی به مجروحین می شود که با انفجار بمب دوم به شهادت می رسد.

طاهره بادامچی

کد خبر 1743040

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha