بیش از ۵۰۰نفر از استان کرمانشاه به سفر معنوی حج عمره اعزام خواهند شد

کریمی خو گفت:پنج کاروان با ظرفیت ۵۳۶ نفر از این استان به سفر معنوی حج عمره اعزام خواهند شد.

سعید کریمی خو در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کرمانشاه با اشاره با اشاره به  اعزام کاروان های حج عمره، گفت: حج و زیارت بیت اللَّه الحرام و انجام مناسک آن از شعائر اسلام‌ و یکی از ارکان پنج گانه ای است که اسلام بر آنها نهاده شده است. حج از ضروریات دین به شمار می رود و آیات و روایات فراوانی درباره آن از اهل بیت (ع) به ما رسیده است.

مدیر حج و زیارت استان کرمانشاه افزود: یک کاروان دیگر با ظرفیت ۹۰ نفر برای زائرین اهل سنت به کرمانشاه اختصاص یافته که زائرین می‌توانند برای نام‌نویسی در این کاروان از ساعت ۱۵ امروز به سایت omreh.haj.ir مراجعه کنند همچنین زائرینی که در این کاروان ثبت نام می کنند، زمان اعزام آنها ۲۸ بهمن ماه خواهد بود.

وی خاطر نشان کرد: پیش از این هم چهار کاروان با ظرفیت ۴۴۶ زائر به استان اختصاص یافته بود و اکنون تعداد کاروان های استان به پنج کاروان با ظرفیت ۵۳۶ نفر رسیده است.

کریمی خو اظهار کرد: زمان اعزام دو کاروان استان طی روزهای ۱۴ و ۱۵ دی ماه بود که با توجه به اینکه پروازها انجام نشد، این اعزام ها هم به تاخیر افتاد.

مدیر کل حج و زیارت استان کرمانشاه افزود:حج یکی از پایه‌های دین اسلام و عامل تحکیم پیوند و دوستی میان مسلمانان است. خداوند در قرآن کریم در وجوب حج می‌فرماید:و لله علی الناس حج البیت من استطاع الیه سبیلا و من کفر فان اللّه غنی عن العالمین «و حق خداوند بر مردم، حج آن خانه است و بر کسانی‌که استطاعت رفتن به آنجا را داشته باشند، واجب است و هرکس راه کفر پیش گیرد، بداند که خداوند از جهانیان بی‌نیاز است.

کد خبر 1743217

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha