چهل و ششمین دوره مسابقات کشوری قرآن کریم  به میزبانی قم برگزار می شود

چهل و ششمین دوره مسابقات کشوری قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران در بخش معارف قرآن کریم، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه به میزبانی استان قم برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان قم، مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان امروز در نشست خبری چهل و ششمین دوره مسابقات کشوری قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران گفت: چهل و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در بخش معارف قرآن کریم، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه (۱۹دی ماه) در قم آغاز می‌شود.

حجت الاسلام عباس اسکندری افزود: ۴۰ هزار نفر از کل کشور در مراحل مختلف بخش معارفی مسابقات بین‌المللی قرآن کریم سازمان اوقاف شرکت کردند و در نهایت ۷۷ نفر از برادران و خواهران به مرحله نهایی راه یافتند.

وی گفت: از مجموع ۷۷ نفر شرکت کننده، در بخش تفسیر ۱۴ نفر از برادران و ۱۵ نفر از خواهران، در بخش صحیفه سجادیه ۸ نفر از برادران و ۹ نفر از خواهران و در بخش نهج البلاغه ۱۳ نفر از برادران و ۱۸ نفر از خواهران با یکدیگر رقابت می‌کنند.

اسکندری در بخش دیگری از سخنان خود گفت: بخش معارفی گرچه در حاشیه مسابقات بین المللی قرآن کریم سازمان اوقاف برگزار می‌شد اما پیش از این از قوت و برجستگی خاص برخوردار نبود.

وی ادامه داد: در دو سال گذشته به بخش معارفی هم توجه ویژه‌ای شد چرا که جامعه به شدت نیاز به سواد قرآنی در لابلای هجمه فرهنگی و فتنه‌های دشمنان دارد.

حجت الاسلام اسکندری تصریح کرد: با توجه به این نگاه، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه در کنار قرآن برای بخش معارفی مسابقات بین المللی قرآن کریم دیده شد.

وی با اشاره به این‌که‌ دبیرخانه دائمی بخش معارفی در قم تشکیل شده‌است گفت: این مسابقات نباید منحصر به ایران باشد و باید در بعد بین‌المللی به آن پرداخته شود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان در پایان افزود: افتتاحیه این مسابقات، سه شنبه نوزدهم دی ماه ساعت ۱۸ برگزار و مراسم اختتامیه هم روز شنبه ۲۳ دی ماه برگزار خواهد شد.

کد خبر 1743221

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha