اتحادیه جهانی وکلای مسلمان خواستار توقف فروش سلاح به اسرائیل شد

اتحادیه جهانی وکلای مسلمان کشتار دسته جمعی غیرنظامیان بی گناه در غزه را محکوم کرد و خواستار توقف فروش سلاح به اسرائیل شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «leftfootforward»، اتحادیه جهانی وکلای مسلمان؛ یک نهاد جهانی متشکل از بیش از ۹۰۰ وکیل، قاضی و دانشگاهیان حقوقی، کشتار دسته جمعی غیرنظامیان بی گناه در غزه را محکوم کرد.

وکلای مسلمان در ماه دسامبر به عنوان بخشی از کمپین «صداها برای صلح»، ابتکاری برای رساندن صدای ستمدیدگان و تشویق صلح جهانی، نامه ای به رهبران جهان ارسال کردند.

در این نامه از همه کشورها درخواست شد تا از اقدامات نسل کشی در غزه جلوگیری کنند و در مورد نقض جدی قوانین بین المللی در ارتکاب جنایات جنگی در این منطقه هشدار داده شد.

اتحادیه جهانی وکلای مسلمان در بیانیه محکومیت کشتار افراد بی گناه در غزه نوشت: ما از بمباران نامتناسب غزه توسط نیروهای اسرائیلی که منجر به کشته شدن بیش از ۲۰ هزار نفر که حدود ۷۰ درصد آنها زن و کودک هستند،شده است  وحشت زده شده‌ایم.

این اتحادیه اعلام کرد که به آژانس های سازمان ملل متحد، کارشناسان سازمان ملل متحد و سایر حقوقدانان برای اقدام علیه نقض جدی قوانین جنگ در غزه انجام از جمله بمباران بی رویه، جابجایی اجباری، مجازات دسته جمعی و حملات عمدی هدایت شده به بیمارستان ها و مدارس و غیره می‌پیوندد.

اتحادیه جهانی وکلای مسلمان افزود: تا زمانی که رهبران جهان شجاعانه برای آتش بس تلاش نکنند، مسئول بردن جهان به سوی نابودی هستند.

آنها همچنین خواهان آزادی بدون قید و شرط همه فلسطینی‌هایی هستند که خودسرانه توسط اسرائیل بازداشت شده‌اند.

علاوه بر این، وکلای مسلمان از همه دولت‌ها درخواست کردند که فروش سلاح که برای جنگ افروزی مورد استفاده قرار می‌گیرد را متوقف کرده و به تعهدات خود برای پایان دادن به نقض قوانین بین‌المللی بشردوستانه در درگیری‌ها عمل کنند.

«جاناتان بوترورث»، رئیس اتحادیه جهانی وکلای مسلمان؛ اظهار داشت: ما صدای خود را به عنوان بخشی از کمپین «صداهای صلح» بلند می کنیم تا توجه رهبران جهان را به نیاز فوری برای کاهش تنش و برقراری صلح از طریق آتش بس دائمی، معطوف کنیم.

کد خبر 1743268

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha