جمعیت مولفه اقتدار هر کشور است

نظری با بیان اینکه جمعیت مولفه اقتدار هر کشور است، گفت: اگر برای بحران جمعیتی اقدام عاجل صورت نگیرد باید به جای ساخت مدرسه و دانشگاه، خانه سالمندان را توسعه دهیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان مرکزی، بهنام نظری، در اولین گردهمایی فعالان جبهه مردمی حمایت از خانواده و جوانی جمعیت اراک که با حضور فرماندار اراک، دبیر ستاد راهبری جمعیت حوزه‌های علمیه کشور و جمعی از بانوان در سالن پیامبر اعظم (ص) استانداری برگزار شد، با اشاره به اهمیت فرهنگ سازی در راستای فرزند آوری گفت: ارزش فرزندآوری باید با فرهنگ‌سازی برای خانواده‌ها تبیین شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی با تاکید بر اینکه جمعیت مولفه اقتدار هر کشوری است، افزود: اکنون که کشور در چاله جمعیتی قرار گرفته است اگر برای بحران جمعیتی اقدام عاجل صورت نگیرد باید به جای ساخت مدرسه و دانشگاه، خانه سالمندان را توسعه دهیم.

وی با تاکید بر اینکه خانواده‌ها باید به تأثیر فرزندآوری توجه داشته باشند، خاطر نشان کرد: این مهم باید با فرهنگ‌سازی در جامعه نهادینه شود.

این مقام مسئول در ادامه با بیان اینکه متأسفانه راهبرد غلطی که در سنوات گذشته بر حوزه جمعیت حاکم شد امروز مشکلاتی را برای کشور ایجاد کرده است، ادامه داد: تنها راهِ پیشِ رو برای عبور از این چالش توجه به جوانی جمعیت است.

در ادامه این مراسم ساکی، دبیر ستاد راهبری جمعیت حوزه‌های علمیه با اشاره به اهمیت مساله جمعیت گفت: نباید مسئله جمعیت را حاکمیتی کرد بلکه برای افزایش جمعیت، باید خانواده به این مهم دست پیدا کند که زیاد شدن تعداد فرزندان، به رفاه خانواده می‌انجامد.

این مقام مسئول به اهمیت حمایت از خانواده ها و جوانی جمعیت توسط سازمان ها و ارگان های مربوطه، اظهار کرد: البته تمامی دستگاه‌ها وظیفه دارند در ابعاد مختلف خانواده را حمایت کنند.

امیر هادی، فرماندار اراک نیز در این مراسم با تاکید بر اینکه قدرت سیاسی، امنیتی، سلامت و شادابی کشور مرتبط با جمعیت است، اظهار کرد: در حوزه جمعیت نیازمند یک اصلاح رفتار به ویژه در نسل جوان هستیم.

وی خاطر نشان کرد: ترویج ازدواج آسان و فرزند آوری باید در دستور کار مسئولان به ویژه دستگاه های متولی قرار گیرد.

همچنین پرورین مفتخ‌زاده، مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استاندار مرکزی نیز در این مراسم به ارایه گزارشی از اقدامات انجام شده در این راستا اشاره کرد و گفت: تلاش در راستای نهادینه کردن فرزند آوری و تشویق زوج های جوان به این مهم در دستور کار قرار دارد.

وی با بیان اینکه از ۳۰ هیات اندیشه‌ورزی که در استان شکل گرفته است، جمعیت در بین سه موضوع اولویت‌دار در رأس قرار دارد، اظهار کرد: اقدامات مردمی در این حوزه دنبال می‌شود.

کد خبر 1743293

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha