تخطی از قانوان با پایین بودن سرانه مطالعه رابطه مستقیم دارد

حجت الاسلام امیرخانی گفت: تخطی از قانون و بروز ناهنجاری های اجتماعی و فرهنگی، رابطه مستقیمی با پایین بودن سرانه مطالعه در جامعه دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کردستان، حجت‌الاسلام کیومرث امیرخانی معاون منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری کل کردستان با معصومه حسنی خونسار، سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی کردستان دیدار و گفتگو کرد.

حجت الاسلام  و المسلمین کیومرث امیرخانی، معاون منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری کردستان در این دیدار عنوان کرد: امروزه بی توجهی به کتاب و کتابخوانی ریشه بسیاری از مشکلات و معضلات فرهنگی و اجتماعی در جامعه است.

وی با اشاره به اینکه مطالعه در نحوه نگرش و دیدگاه افراد، آثار مثبتی دارد، تصریح کرد: تخطی از قانون و بروز ناهنچاری های اجتماعی و فرهنگی، رابطه مستقیمی با پایین بودن سرانه مطالعه در جامعه دارد.

معاون منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری کردستان با تاکید بر اینکه فرهنگ مطالعه باید در دوران کودکی در افراد نهادینه شود، افزود: این امر در تربیت جامعه آگاه با کمترین مشکلات فرهنگی و اجتماعی اثرگذار است.

وی نقش کتابخانه های عمومی را در ارتقای سرانه مطالعه مهم ارزیابی کرد و افزود: این نهاد فرهنگی با عملکرد مطلوب و اجرای برنامه های فرهنگی با محوریت کتابخوانی می تواند بسترساز توسعه کشور در تمامی زمینه ها  شود.

کد خبر 1743361

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha