نشست بین المللی اقتصادی ۲۰۲۴ قازان؛ فرصت جدیدی برای توسعه تجاری جهان اسلام

نشست بین المللی اقتصادی روسیه و جهان اسلام و نمایشگاه حلال ۲۰۲۴ در قازان، فرصت جدیدی برای توسعه اقتصادی و تجاری و بازرگانی کشورهای جهان اسلام به منظور تقویت روابط تجاری، اقتصادی، علمی، فنی، آموزشی، اجتماعی و فرهنگی بین کشورهای سازمان همکاری اسلامی و مناطق فدراسیون روسیه است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الدستور، نشست بین المللی اقتصادی روسیه و جهان اسلام و چهاردهمین نمایشگاه حلال ۲۰۲۴ با مشارکت کارشناسان و متخصصان بین المللی در زمینه اقتصاد و سرمایه گذاری اسلامی در مرکز بین المللی نمایشگاه‌های قازان اکسپو برگزار می شود.

این نشست فرصت جدیدی برای کشورهای اسلامی برای توسعه اقتصادی، تجاری و بازگانی با مشارکت روسیه است. این نشست بین المللی سکوی اصلی برای بررسی و گفتگو و تصمیم‌گیری مشترک درخصوص همکاری تجاری و فرهنگی دوجانبه سودمند است.

در سال ۲۰۲۳، در نشست قازان بیش از ۱۶ هزار شرکت کننده (از جمله ۹۵۰ سخنران) از ۸۰ کشورکه ۵۷ کشور عضو سازمان همکاری اسلامی بودند، حضور داشتند.

نمایندگان سازمان های بین المللی، نمایندگی های دیپلماتیک، نهادهای دولتی، موسسات مالی، روحانیون، نمایندگان مجلس، سرمایه گذاران بزرگ، تجار، مدیران اجرایی و نمایندگان شرکت های بزرگ بین المللی از جمله میهمانان و کارشناسان این نشست هستند.

این نشست را بیش از ۷۰۰ نماینده رسانه پوشش خواهند داد.

نشست قازان ۲۰۲۴ با هدف تقویت روابط تجاری، اقتصادی، علمی، فنی، آموزشی، اجتماعی و فرهنگی بین کشورهای سازمان همکاری اسلامی و مناطق فدراسیون روسیه و همچنین حمایت از توسعه موسسات مالی اسلامی در روسیه برگزار می‌شود.

از  نتایج این نشست، تبادل تجربیات و تصمیم گیری درباره اجرای پروژه ها و برنامه های مشترک بین المللی با سود متقابل است.

موضوعات اصلی مورد بحث و بررسی در این نشست شامل امور مالی اسلامی، صنعت حلال، سرمایه گذاری، صنعت، خدمات لجستیکی، گردشگری، فناوری، همکاری های بین المللی، دیپلماسی، اصول زیست محیطی، اجتماعی و حاکمیتی (ESG)، تجارت کوچک و متوسط، پزشکی، ورزش، و سایر موارد است.

یکی از موضوعات مورد توجه در نشست سال ۲۰۲۳  ساخت کریدور حمل‌ونقل بین‌المللی «شمال-جنوب» بود که فرصت‌های جدیدی را برای کشورهای جهان اسلام در زمینه صادرات محصولات کشاورزی روسیه و محصولات حلال است.

به موجب دستور رئیس جمهوری روسیه، از سال ۲۰۲۳ میلادی نشست قازان دارای جایگاه فدرال شد. این نشست از میان سه نشست اقتصادی بین المللی از نظر تعداد شرکت کننده و اهمیت که هرساله در روسیه برگزار می شود، در کنار نشست بین المللی اقتصادی سن پترزبورگ و نشست اقتصادی شرق در ولادی وستوک قرار گرفت.

نشست قازان میزبان رویدادهای رسانه ای ویژه ای خواهد بود که در آن روسای خبرگزاری‌های ملی کشورهای سازمان همکاری اسلامی و روسیه عمده شرکت خواهند کرد.

برنامه نشست قازان ۲۰۲۴ همچنین شامل نمایشگاه تجاری حلال روسیه "Russia Halal Expo" و ارائه محصولات حلال، خدمات، سرمایه گذاری و پروژه های زیرساختی است.

کد خبر 1743503

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha