شوق زیارت ۱۶۲۳ مددجوی کمیته‌امداد خراسان‌جنوبی برآورده شد

معاون امور فرهنگی کمیته‌امداد امام خمینی(ره) خراسان‌جنوبی گفت: از ابتدای امسال یک هزار و ۶۲۳ نفر از مددجویان تحت حمایت این نهاد به مشهد مقدس اعزام شدند.

به گزارش خبرگزاری شبستان و به نقل از روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی کمیته امداد امام خمینی(ره)خراسان‌جنوبی، جمشید سورگی در برنامه رادیویی عطر مهربانی شبکه خاوران با بیان این مطلب گفت: تا پایان سال آمار اعزامی به اردوی شوق زیارت افزایش چشمگیری خواهد داشت.


معاون امور فرهنگی کمیته امداد خراسان جنوبی با اشاره به حمایت‌های این نهاد از ۸۰۰ مددجوی تحت حمایت برای اعزام به زیارت اربعین امسال افزود: ۲ هزار و ۹۴۳ نفر از مددجویان تحت حمایت هم در برنامه‌های اردویی بانشاط در مجتمع فرهنگی تربیتی یادگاران امام(ره) شرکت کردند.


وی اشاره‌ای به حمایت‌های کمیته امداد از استعدادهای برتر و نخبه‌ها داشت و ادامه داد:۸۰۰ دانش‌آموز، دانشجو و مددجوی استان در قالب استعداد برتر تحت حمایت هستند که امسال به طور متوسط به هر نفر بین چهار تا ۶ میلیون تومان کمک‌هزینه پرداخت شده است.


سورگی در پاسخ به این سئوال که چه برنامه‌های فرهنگی برای ماه رمضان در نظر گرفته شده است، افزود: یکی از اقدامات‌ انجام شده برگزاری جشنواره قرآنی باران وحی بوده که مرحله استانی در ۱۵ رشته انجام و در حال احصای نتایج استانی هستیم و امیدواریم در ماه مبارک رمضان منتخبین را راهی مرحله کشوری این مسابقات کنیم و همانند همیشه جزو استان‌های پیشگام در این جشنواره باشیم.


وی با تاکید بر این که هزینه کردن در حوزه فرهنگی، سرمایه‌گذاری است ادامه داد: با توجه به اهمیت و ضرورت کار فرهنگی سعی شده نیاز آموزشی با برنامه‌ای جامع‌ و مفصل‌ برای دانش‌آموزان تحت حمایت را فراهم کنیم.


به گفته وی خدمات تحصیلی که به ۱۹ هزار دانش‌آموز تحت حمایت ارائه می‌شود، از اهدای بسته‌های تحصیلی تا ارائه خدمات مشاوره تحصیلی موسسات آموزشی را شامل می‌شود که بر اساس تفاهم‌نامه‌ها، خدمات  راهنمایی تحصیلی ارائه می‌دهند.


وی ارائه بسته‌های مشاوره‌ای بهترین موسسات آموزشی به همه دانش‌آموزان کنکوری، پذیرش ۴۰۰ دانش‌آموز روستایی در ۶ مجتمع فرهنگی، تربیتی و آموزشی باهدف برقراری عدالت آموزشی برای این دانش‌آموزان را از دیگر فعالیت‌های این حوزه برشمرد و افزود: این مجتمع‌ها به صورت شبانه‌روزی پذیرای این دانش‌آموزان هستند و هم از خدمات تحصیلی و هم خدمات فرهنگی و تربیتی بهره‌مند می‌شوند.

کد خبر 1743646

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha