وعده خارج از اختیارات قانونی نمایندگی توسط نامزدها جرم است

دادستان عمومی و انقلاب اسلامی شهرستان آران و بیدگل گفت: هرگونه وعده انتخاباتی توسط نامزدها که در حوزه اختیار یا در صلاحیت نمایندگی مجلس نیست، جرم است و با آن بشدت برخورد می شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از آران و بیدگل، مرتضی باصریان در نشست خبری با اصحاب رسانه و خبرنگاران آران و بیدگل گفت: مشارکت حداکثری در انتخابات وظیفه شرعی و ملی هعر ایرانی است و سبب عزت مندی کشور خواهد شد.

دادستان عمومی و انقلاب اسلامی شهرستان آران و بیدگل افزود: تمام هم و غم دشمن این است که انتخابات با کمترین مشارکت برگزار شود و برای این موضوع برنامه دارند و این برنامه همه جانبه و امنیتی اجتماعی است و از دشمن هم انتظاری غیر از دشمنی نیست.

باصریان ادامه داد: بر اساس منویات مقام معظم رهبری، هرکس زبان گویا و قلم شیوا دارد باید مردم را به شرکت در انتخابات ترغیب کند و خبرنگاران ظرفیت بسیار خوبی در این زمینه دارند.

وعده خارج از اختیارات قانونی نمایندگی توسط نامزدها جرم است

جهاد تبیین وظیفه امروز رسانه است

دادستان عمومی و انقلاب اسلامی آران و بیدگل با بیان اینکه امنیت انتخابات، تنها امنیت انتظامی نیست، گفت: عمده مساله امنیت در انتخابات، امنیت روانی است، وقتی امنیت روانی فراهم باشد انتخابات سالم و پرشوری را شاهد خواهیم بود.

باصریان تصریح کرد: وظایف خبرنگاران در این مسیر خطیر و سنگین است و اصحاب رسانه در پیشگیری از وقوع جرم و امنیت روانی اجتماع در ایام انتخابات نقش مهمی دارند.

وی، جهاد تبیین را وظیفه امروز رسانه دانست و گفت: دستاوردهای نظام باید برای مردم تبیین شود، در حالی که دشمن همواره تلاش می کند این دستاوردها را معکوس جلوه دهد.

وعده خارج از اختیارات قانونی نمایندگی توسط نامزدها جرم است

دادستان عمومی و انقلاب اسلامی آران و بیدگل ادامه داد: اخلال در نظم انتخابات بویژه در روز انتخابات پذیرفتنی نیست و به موضوعات به سرعت رسیدگی خواهد شد.

مرتضی باصریان افزود: هرگونه وعده انتخاباتی توسط نامزدها که در حوزه اختیار یا در صلاحیت نمایندگی مجلس نیست، جرم است و با آن بشدت برخورد می شود  و مرتکبان به مجازات درجه ۶ موضوع ماده ۱۹ قانون مجازات اسلامی به استثنای حبس و محرومیت از داوطلبی در دو دوره نمایندگی مجلس محکوم می‌شوند.

به گفته وی، رعایت کامل قوانین و مقررات، حفظ حرمت اشخاص، عدم پیش داوری و گمانه زنی، صحت سنجی خبر و عدم جانبداری از مهم ترین وظایف اصحاب رسانه در ایام انتخابات است.

وعده خارج از اختیارات قانونی نمایندگی توسط نامزدها جرم است

کد خبر 1743658

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha