تحقق جهاد تبیین نیاز مهم جامعه امروز است

حجت الاسلام کریمی گفت:حقق جهاد تبیین نیاز مهم جامعه امروز است و باید تبیین شود که کجا بودیم و به کجا می‌خواهیم برسیم.

حجت‌الاسلام ارسلان کریمیدر گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کرمانشاه با اشاره به اهمیت برگزاری  همایش قرآنی جهاد تبیین، گفت: جهاد در قرآن دارای مفاهیم عام ی است که علاوه بر مبارزه با دشمن ظاهری، به مقابله با هوای نفس، بهبود وضعیت اقتصاد اشاره دارد.

رئیس تبلیغات اسلامی دالاهو افزود:جهاد تبیین بنابر بیانات رهبر انقلاب، علاوه بر روشنگری و زدودن غبار انحراف از مسائل ایران، بهنیروهای آگاهی نیاز دارد تا با تلاش جهادگونه خود، آرمان های انقلاب را به همه جهانیان بشناسانند.

وی خاطر نشان کرد:در قرآن کریم به عنوان یک حجت جاودانه، عرصه های جهاد تبیین، عرصه علم آموزی، جهاد اقتصادی، سیاسی و فرهنگی عنوان شده است که مردم با اتکا به رهنمودهای آن قادرند با تکیه بر خویشتن و فرهنگ خودی، کسب علم و رعایت اصل عدالت در تعاملات خود، به آینده امیدواربوده و با دوری از ناامیدی، پایه ها ی پیشرفت جامعه ایران را مستحکم تر نما یند.

حجت الاسلام کریمی اظهار کرد: برگزاری همایشقرآنی جهاد تبیین  در راستای عمق‌بخشی به فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی با حضور شخصیت‌های تأثیرگذار در حوزه تبیین  برگزار شد.

رئیس تبلیغات اسلامی دالاهو گفت: جهاد تبیین از موضوعات مهم جامعه اسلامی است و در قرآن کریم به این موضوع تأکید شده است و مقام معظم رهبری به این موضوع اشاره کرده اند که قرآن کریم دستورات کاربردی دارد و این یعنی اینکه ما در چارچوب تعلیم قرآن تحلیل کنیم.

وی با اشاره به  اینکه امروزه با توجه به فعالیت رسانه های معاند،   جهاد تبیین باید ضرورت خود را بیشتر نشان داده است؛ اظهار کرد: تبیین با واژه جهاد قرین شده است تا اهمیت خود را دو چندان به جامعه برساند و باید بدانیم که هر جهادی در هر زمینه ای، تا پایان آن جنگ و خاموش شدن افکار نادرست، امری ضروری و لازم است.

کد خبر 1743765

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha