اعتکاف با شعار اعتکاف معنویت تمدن ساز شعار برگزار می‌شود

حجت الاسلام روح الله اکبری نیا گفت: امسال مراسم معنوی اعتکاف با شعار «اعتکاف، معنویت تمدن ساز» از سحرگاه روز پنجشنبه ۵ بهمن ماه به مدت سه روز در مساجد شهرهای جیرفت، علی آباد، جبالبارز و برخی از روستاهای تابعه برگزار می شود.

حجت الاسلام روح الله اکبری نیا در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، گفت: اعتکاف یعنی گوشه نشینی و خلوت انسان با خالق خود که اختصاص به حضور بندگان خدا در خانه خدا دارد.

رییس اداره تبلیغات اسلامی جیرفت افزود: به هر گوشه نشینی نمی توان اعتکاف گفت زیرا اعتکاف در یک مکان خاصی به نام مسجد خصوصا در وهله اول مسجد جامع برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: با توجه به ظرفیت مساجد جامع و تعداد معتکفین آن وقت می شود از فضای فیزیکی سایر مساجد نیز برای اعتکاف بهره برد.

حجت الاسلام اکبری نیا اعتکاف را فرصتی برای خلوت بندگان با خدا و انجام امور عبادی و تضرع به درگاه احدیت دانست و خاطرنشان کرد: این فریضه معنوی فرصتی برای فاصله گرفتن نسل نوجوان و جوان از فضای مجازی، ماهواره، اینترنت و آسیب های اجتماعی است.

رییس اداره تبلیغات اسلامی جیرفت با بیان اینکه اعتکاف یکی از مهمترین تاکیدات مقام معظم رهبری است، تصریح کرد: این مراسم معنوی مانع از بروز بسیاری از معضلات و آسیب های اجتماعی می شود و انسان را به سوی خدا و معنویات سوق می دهد.

وی اظهار کرد: ان شاءالله همه نوجوانان و جوانان و همه مردم بتوانند از این فرصت به خوبی استفاده کنند در این ایام خاص مشمول دعای همه معتکفین قرار بگیرند.

حجت الاسلام اکبری نیا بیان کرد: امسال مراسم معنوی اعتکاف با شعار «اعتکاف، معنویت تمدن ساز» از سحرگاه روز پنجشنبه ۵ بهمن ماه به مدت سه روز در مساجد شهرهای جیرفت، علی آباد، جبالبارز و برخی از روستاهای تابعه برگزار می شود.

رییس اداره تبلیغات اسلامی جیرفت افزود: در شهر جیرفت مسجد جامع برای معتکفین خواهر و مسجد امام علی (ع) نیز برای معتکفین برادر در نظر گرفته شده است.

وی عنوان کرد: اعتکاف دانشجویی در مسجد امام محمد باقر (ع) سایت تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی و اعتکاف دانش آموزی پسران نیز در مسجد صاحب الزمان (عج) محله صاحب آباد برگزار می‌شود.

حجت الاسلام اکبری نیا یادآور شد: متقاضیان شرکت در مراسم معنوی اعتکاف باید از طریق این لینک B2n.ir/etkafkerman اقدام کنند و امسال هزینه ثبت نام هر نفر ۲۵۰ هزار تومان است.

کد خبر 1743780

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha