حمایت از ۴۰ خانواده زندانی از محل درآمد موقوفات در شهر قیدار نبی(ع)

ذوالقدری از پرداخت بدهی ۲۶بدهکار خدابنده ای به صندوق کارآفرینی امید خبر داد و گفت: از ۴۰ خانواده زندانیان با اهدای اقلام ضروری خانوار و کمک هزینه دارو، درمان به مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان حمایت شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، علی ذوالقدری، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خدابنده زنجان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امسال نیز این اداره در راستای اجرای وظایف ذاتی خود مبنی بر اجرای نیات واقفان ارجمند با نیات خیر و احسان  بدهکاری ۲۶ نفر از بدهکاران اهل شهرستان خدابنده زنجان را به صندوق کارآفرینی امید را پرداخت کرد.

به گفته وی، این افراد سالیان پیش از این موسسه وام دریافت کرده بودند اما توان تکمیل مانده بدهی خود به این صندوق و  باز پرداخت آن را نداشتند که با تعامل با انجمن خیریه حمایت از زندانیان شهرستان و اطلاع از این امر با پرداخت ۳۰ میلیون تومان کلیه بدهی این افراد تصفیه شد و پرونده بدهکاری آنان بسته شد.

حمایت از ۴۰ خانواده زندانی از محل درآمد موقوفات در شهر قیدار نبی(ع)

ذوالقدری افزود: این بدهکاران به علت ضعف مالی قادر به پرداخت مانده قساط خود نشده بودند که بعضا منجر به تبعات حقوقی برای آنان  شده بود که از محل عواید موقوفه قیدار نبی (ع) بدهکاری این ۲۶ نفر پرداخت شد و آرامش به خانواده ی آنان بازگشت.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خدابنده ادامه داد: با توجه به اجرای طرح قرار دوازدهم سازمان اوقاف و امور خیریه که در ۱۲ روز هرماه با محوریت بقاع متبرکه امامزادگان شاخص انجام می شود،   حمایت از خانواده های زندانیان شهرستان خدابنده نیز در اجرای این طرح صورت می گیرد و در همین راستا با اهدای اقلام ضروری خانوار و کمک بلاعوض درمانی و معیشتی به ۴۰ خانواده به مبلغ مجموع ۱۰۰ میلیون تومان با هدف تامین بخشی از نیازهای ضروری این خانواده ها که از نعمت سرپرست خانواده محروم هستند انجام شد تا کمی از درد و رنج این خانواده ها کاسته شود.

ذوالقدری در پایان گفت: این حمایت ها از محل درآمدهای موقوفه قیدار نبی علیه السلام صورت می گیرد که با نیات صرف برای هزینه های بقعه قیدار نبی (ع)، تامین کمک هزینه تحصیل طلاب مدرسه علمیه بقعه و کمک به نیازمندان در قرن هفتم هجری وقف شده است.

کد خبر 1743813

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha