امام هادی (ع) با شبکه سازی معارف ناب شیعی را نشر داد

حجت الاسلام علی کریمی گفت: امام هادی (ع) حتی در اوج اختناق و حصر ۲۰ ساله در پادگان سامرا دست از تبلیغ دین بر نداشتند و با روش های پنهانی و شبکه ای به نشر معارف ناب شیعی پرداختند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، ظهر امروز (۲۲ دی ماه) حجت الاسلام علی کریمی در خطبه های نماز جمعه آسمینون، ضمن تبریک ولادت با سعادت امام باقر (ع)، گفت: امام باقر (ع) دو ویژگی مهم دارند یکی نوه سیدی شباب اهل الجنه هستند.

امام جمعه آسمینون افزود: جد پدری ایشان امام حسین (ع) و جد مادری آن حضرت، امام حسن (ع) است و  ایشان ملقب به  شکافنده علوم می باشد.

وی بیان کرد: امام باقر (ع) پایه علوم اسلامی را شناختند و فروع آن را درک فرمودند و آن را توسعه دادند، یکی از کارهای آن حضرت تربیت شاگردان و وصل آنها به یکدیگر بود.

حجت الاسلام کریمی ابراز کرد: آن حضرت شاگردانش را در سراسر دنیا به عنوان وکیل و نائب خود می گمارد این سازمان دهی پنهانی امام باقر (ع) بود که در زمان امام صادق (ع) به اوج خودش رسید.

خطیب جمعه آسمینون ضمن تسلیت سالروز شهادت امام هادی (ع)، اظهار کرد: آن حضرت دومین امامی است که در دوران کودکی به امامت رسید و در جوانی در شهر سامرا به شهادت رسیدند، امام هادی (ع) حتی در اوج اختناق و حصر ۲۰ ساله در پادگان سامرا دست از تبلیغ دین بر نداشتند و با روش های پنهانی و شبکه ای به نشر معارف ناب شیعی پرداختند.

وی عنوان کرد: اگر اسلام کسانی را نداشت که بعد از پیغمبر (ص) این معارف عظیم را در ذهن تاریخ بشری و در تاریخ اسلام نهادینه کنند باید از بین می رفت و اگر هم می ماند از معارف چیزی باقی نمی ماند.

حجت الاسلام کریمی ادامه داد: این که قرآن کریم سالم ماند، احکام و معارف دین اسلام ماند و معارف اسلامی بعد از هزار سال توانست در راس معارف بشری خودش را نشان دهد کار غیر طبیعی بوده که با مجاهدت انجام گرفته است.

امام جمعه آسمینون با اشاره به فرار شاه معدوم در سال ۵۷، بیان کرد: ۲۶ دی ماه یادآور فرار ذلت بار محمد رضا پهلوی از ایران است زمانی که شاه در مقابل خواسته های مردمی و نهضت بیدار مردم به رهبری امام خمینی (ره) نتوانست ایستادگی کند و در فاصله اندکی بساط خودش را جمع و از ایران فرار کرد.

وی ابراز کرد: رژیم سلطنتی کمتر از یک ماه پس از فرار شاه سقوط کرد طومار عمر رژیم سراسر ظلم و جور درهم پیچیده شد.

حجت الاسلام کریمی با تسلیت شهادت نواب صفوی و یارانش، خاطرنشان کرد: شهید نواب با قدرت فوق العاده ایمانی و اعتقادی خود در مدت ۱۰ سال رهبری و هدایت  سازمانی را برعهده داشت که در تحول های سیاسی اجتماعی زمان خود وزنه مهمی به شمار می آمد.

خطیب جمعه آسمینون ضمن سفارش به تقوا الهی، تصریح کرد: قرآن مجید تنها افراد با تقوا را در روز جزا اهل نجات معرفی می کند اگر سرمایه تقوا داشته باشیم آن روز اهل نجات خواهیم بود و تقوا سرمایه عجیب و گوهر گرانمایه ای است.

وی با اشاره به  آغاز ماه رجب، اضافه کرد: ماه رجب برای اهل ایمان بهار معنویت است و نبی مکرم اسلام (ص) فرمودند؛ ماه رجب ماه استغفار امت من است پس در این ماه بسیار طلب آمرزش کنید خداوند آمرزنده و مهربان است.

حجت الاسلام کریمی گفت: مایه افسوس است که این ماه به غفلت بگذرد در روز قیامت وقتی می خواهند مردم را تقسیم کنند برخی از افراد را جدا می کنند و به آن ها خطاب می شود اهل رجب کجا هستند؟ این مهم نشان می دهد که اهل رجب بودن کمال انسانی و آخرتی است.

کد خبر 1743904

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha