حضور حاملان فرهنگ و هنر عشایر کهگیلویه و بویراحمد در مهد فرهنگ و هنر ایران زمین

گروه سرود منتخب کشوری «پسران خورشید مسجد» جامع صاحب الزمان(عج) شهر یاسوج به عنوان تنها نماینده استان کهگیلویه و بویراحمد به جشنواره ملی و بین المللی سرود فجر راه یافت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، این گروه با داشتن المان‌های بومی و عشایری و با پوشش محلی در اصفهان، حاملان هنر موسیقی و فرهنگ عشایر استان کهگیلویه و بویراحمد بودند.

گروه «پسران خورشید» از کانون فرهنگی و هنری الرحمن مسجد جامع صاحب الزمان (عج) یاسوج با حضور در سی و سه پل اصفهان و با حضور مردم هنر دوست این استان سرودهای بومی و محلی اجرا کردند و مورد استقبال بی‌نظیر مردم قرار گرفت.

سرپرست گروه منتخب کشوری «پسران خورشید» در این زمینه به شبستان، گفت: این گروه روز پنجشنبه ۲۱ دی ماه عازم اصفهان بود و به صورت حضوری با دیگر گروه های منتخب کشوری به رقابت می پردازد.

«پیمان جمشیدی» افزود: امروزه گروه های سرود در سراسر کشور، یکی از بهترین حاملان و عاملان جهت انتقال مفاهیم و شعارهای انقلاب هستند.

وی با اشاره به اینکه گروه منتخب کشوری پسران خورشید تاکنون بیش از ۱۸ سال فعالیت داشته و هرساله توانسته زمینه جذب و پرورش نیروهای زیادی را فراهم آورد، خواستار توجه هرچه بیشتر مسئولین فرهنگی و هنری به این مجموعه و مقوله سرود شد.

شایان ذکر است امروز جمعه، ۲۲ دی ماه ۱۴۰۲ گروه های منتخب سراسر کشور در شهر اصفهان به رقابت حضوری خواهند پرداخت.

کد خبر 1743910

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha