تخریب نزدیک به ۴۰۰ مسجد از آغاز حمله رژیم صهیونیستی به نوار غزه

نیروهای اشغالگر اسرائیل از زمان آغاز حملات به نوار غزه یعنی بیش از سه ماه پیش، ۳۸۰ مسجد و سه کلیسا را ​​در نوار غزه تخریب کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الرایه، دفتر اطلاع رسانی دولت در نوار غزه در بیانیه ای مطبوعاتی اعلام کرد: در جریان این جنگ اسرائیل علیه نوار غزه، نیروهای اشغالگر ۱۴۰ باب مسجد را به طور کل تخریب کردند و ۲۴۰ باب مسجد خسارت جزئی دیدند، علاوه براینها، سه کلیسا نیز تخریب شده است.

 در این بیانیه آمده است: هدف قرار دادن مساجد با استفاده از موشک ها و بمب ها انجام شد که برخی از آنها دو هزار کیلو مواد منفجره وزن داشتند که منجر به انهدام کامل این مساجد شد.

 مسجد بزرگ العمری به عنوان یکی از مهم‌ترین آثار باستانی و تاریخی تخریب شده در اثر بمباران رژیم صهیونیستی طی سه ماه حمله به نوار غزه به شمار می‌آید، زیرا یکی از قدیمی ترین و بزرگترین مساجد غزه است. قدمت آن به دوران ممالیک می رسد. دارای سه طبقه است و مساحت کل آن بیش از سه هزار متر مربع است

 اشغالگران همچنین کلیسای باستانی «سنت پورفیریوس» را که قدیمی ترین کلیسای غزه است، هدف قرار دادند، این کلیسا در محله الزیتون واقع شده و در سال ۴۲۵ پس از میلاد ساخته شده است.

در حملات وحشیانه اسرائیل به نوار غزه  نه انسان‌ها و نه سنگ‌ها در امان نماند، زیرا اشغالگران حملات شدید خود را به بسیاری از مناطق ادامه می‌دهند و نه تنها غیرنظامیان، بلکه بناهای تاریخی غزه از جمله مساجد و کلیساها را برای محو موجودیت دینی، فرهنگی و میراث فلسطینی هدف قرار می‌دهند.

کد خبر 1744069

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha