جمهوری اسلامی ایران حضور مردم را حضوری واقعی می‌داند

وزیر کشور گفت: جمهوری اسلامی ایران از بن دندان به حضور مردم معتقد است و حضور مردم را حضوری واقعی می داند و نه حضور نمایشی. از طریق برنامه برای مشارکت و حضور حداکثری مردم زمینه های لازم را فراهم کنیم.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، احمد وحیدی، وزیر کشور در همایش مدیران کل روابط عمومی استانداری ها و سازمان های تابعه در وزارت کشور گفت: موضوع اطلاع رسانی به یک امر مستمر تبدیل شده و از یک سو انتظارات وسیعی شکل داده شده است که امروزه چگونگی اطلاع رسانی بخش زیادی از فضای اجتماعی، سیاسی، اقتصادی، امنیتی و اداره کشور را به خود اختصاص داده است که البته متناسب با تغییر شرایط و نحوه چگونگی اطلاع رسانی باید در جهت ذهنیت سازی درست در امر اطلاع رسانی اقدام شود.

دشمن در خط دهی به ذهن ها با جنگ شناختی حرکت می کند

وزیر کشور افزود: دشمن از یک سطح به سطح دیگر در خط دهی به ذهن ها با جنگ شناختی حرکت می کند که قبلا تحت عنوان عملیات روانی بود اما در ظاهر با اطلاع رسانی این اقدام را انجام می داد و در بسته ای خبری آن را تنظیم و ارایه می کرد تا ذهنیت سازی کند.

وی با اشاره به مبارزه با فساد در حوزه های مختلف گفت: در دنیا فسادهای مختلفی اتفاق می افتد یا مورد رسیدگی قرار نمی گیرند و یا فسادی برای آنها محسوب نیست و همه فکر می کنند آنها پاک و منزه و بدون مشکل هستند. ما با فساد مبارزه می کنیم اما عدم تبحر در اطلاع رسانی در موضوع مبارزه با فساد موجب می شود تا دشمن آن را به نقطه ضعف تبدیل کند.

وحیدی با بیان اینکه روابط عمومی یک دانش است که با مردم شناسی و ادبیات ارتباط نزدیک دارد، گفت: روابط عمومی از طرفی هنر، خلاقیت و ابتکار است که باید در کنار هم تعریف شود تا فضای مناسب حقیقی از آنچه در کشور می گذرد، نشان داده شود. از طرفی فضای واقعی جامعه را مدیران و مسئولان باید منعکس کنند اما برخی با حاشیه سازی موجب دور شدن مردم از اصل موضوع می شوند و نتیجه آن می شود که توجه مردم به حاشیه معطوف شود و مسئله ای که نیاز مردم است، مورد توجه قرار نگیرد.

وی گفت: مردم داری و با مردم بودن و شنیدن مسایل از دهان مردم بسیار ارزشمند است که در جاهایی اصلا وجود ندارد. این موضوع از تاکیدات رهبر انقلاب است.

نرخ رشد در رسانه ها دیده نشد

وزیر کشور با بیان اینکه بخش زیادی از انرژی ها در حاشیه سازی ها اتلاف می شود، گفت: موضوع مهمی که می تواند بخش زیادی از مسایل مردم را حل و آنها را امیدوار کند، انتخاب دقیق اخبار و روایت صحیح است. در فعالیت های اقتصای دولت اقدامات خوبی در بسیاری از زیرساخت ها انجام داده و طرح های نیمه تمام ۱۵ ساله و ۲۰ ساله را به اتمام رسانده است. در مورد نرخ رشد که بسیار ارزشمند بود، این خبر در رسانه ها دیده نشد و تنها به عنوان یک عدد ۴.۲ از کنار آن عبور کردند در حالی که این عدد حاصل تلاش بسیاری از افراد و نهادها و سازمان ها با وجود تمام تحریم ها بود.

وزیر کشور با اشاره به گرانی گوشت به علت کم آبی در سال های گذشته و اینکه گرانی گوشت نباید تمام موضوعات را تحت الشعاع قرار بدهد، گفت: گرانی ها غباری بر فعالیت های دولت است. دولت به دنبال این نیست که مسئله ای را غیر واقعی بیان کند. اگر ضعفی وجود دارد، بیان کنیم و تلاش کنیم حل کنیم. قبول داریم قیمت گوشت بالاست اما تلاش می کنیم این موضوع را حل کنیم و نباید اجازه دهیم دیگران هم موضوع را وارونه جلوه دهند.

وزیر کشور تصریح کرد: روابط عمومی ها باید به موقع در جریان اخبار قرار بگیرند. خبر به اندازه ارزش و اندازه آن اطلاع رسانی شود نه به مفهوم خبر نرساندن.

فضاسازی و حاشیه سازی به نفع هیچ کس نیست

وی با اشاره به نقش محوری استانداری در هر استان خاطرنشان کرد: در اتاق استاندار باید به روی تمام اقشار و نهادها باز باشد تا نقد و نقطه نظرات را بشنوند. شخص استاندار باید با حداکثر نقش ها و جریان های مختلف صحبت کند و بتواند همه را برای توسعه و پیشرفت استان بسیج کند. فضاسازی و حاشیه سازی به نفع هیچ کس نیست.

وحیدی افزود: در دوران انتخابات دشمن تلاش می کند به حداقل مشارکت برسد و این کاملا روشن است اما کسانی که ادعای دموکراسی دارند، چگونه در بیان دیگر به عدم مشارکت تبلیغ می کنند. دموکراسی با عدم مشارکت تناقض کند. مردم سالاری با حداکثر حضور فراهم می شود. چگونه هم مدعی دموکراسی و مردم هستند و از طرف دیگر انتخابات را تحریم و به بیان دیگر مردم را تشویق می کنند که در انتخابات حضور نداشته باشند.

وی گفت: باید مشارکت مردم را تسهیل کنیم و بر روی برنامه کاندیداها رقابت صورت گیرد. رقابت بر روی افراد نیست. آیا صرفا برچسب اصلاح طلب و اصولگرا بر روی یک کاندیدا می تواند نشان دهنده ویژگی های یک فرد در انتخابات باشد؟ این تغییر توهین به افرادی است که از تفکر و ضوابط قانونی با تمام امتیازات خود عبور کردند.

 ستاد تبلیغات استانی تمام امکانات دستگاه ها را به طور مساوی در اختیار کاندیدا قرار دهد

وی گفت: خواسته ما از استانداران این است تا تمام بسترهای مشارکت را فراهم کنیم. ستاد تبلیغات استانی تمام امکانات دستگاه ها را جمع آوری کند و به شکل مساوی میان افراد کاندیدا تقسیم کند. این موضوع ظرفیت خوب قانونی است و ۲۰۰ شبکه تلویزیونی صدا و سیما برای موضوع تبلیغات پیش بینی شده است و همه به صدا و سیما کمک کنیم تا تعداد بالایی از داوطلبان بتوانند از این امکانات استفاده کنند تا نیازی به هزینه داوطلبان نباشد زیرا قایل به سقف حداقل هزینه ای داوطلبان در انتخابات هستیم.

وی گفت: عده ای پول هزینه برای تبلیغ ندارند اما شایسته حضور هستند و حضور نمی یابند. قانون پیش بینی هایی انجام داده است تا کاندیداها با استفاده از امکانات دولتی تبلیغ خود را انجام دهند و نیاز نباشد افراد وام دار کس دیگری باشند، افرادی که شایسته هستند از این مسیر می توانند به جامعه معرفی شوند. ما می توانیم نقش تاثیر  پول را در تبلیغات داوطلبان به حداقل برسانیم و این ظرفیت خوبی قانونی است که باید استفاده شود.

جمهوری اسلامی ایران حضور مردم را حضوری واقعی می داند و نه حضور نمایشی

وی گفت: باید برای تمام اقشار و حضور آنها در انتخابات برنامه ریزی شود. جمهوری اسلامی ایران از بن دندان به حضور مردم معتقد است و حضور مردم را حضوری واقعی می داند و نه حضور نمایشی. باید از طریق برنامه برای مشارکت و حضور حداکثری مردم زمینه های لازم را فراهم کنیم. روابط عمومی ها ظرفیت های استانی را فعال و بسیج کنند، درخواست مجدانه ما این است که با بکارگیری هیئت های اندیشه ورز مسایل را بحث و گفت وگو و حل کنید.

کد خبر 1744150

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha