تظاهرات گسترده در پایتخت‌های اروپایی

ده‌ها هزار نفر در 30 کشور جهان در روز «اقدام جهانی در حمایت از غزه» با برگزاری تظاهرات گسترده، تجاوزات صهیونیست‌ها را محکوم کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از المیادین، ده‌ها هزار تظاهرکننده در سرتاسر جهان در «روز اقدام جهانی در حمایت از غزه» شرکت کردند و تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه را برای نزدیک به 100 روز محکوم کردند و خواستار محاکمه اشغالگران و پایان دادن به نسل‌کشی شدند.

روز شنبه مصادف با 13 ژانویه، چندین پایتخت اروپایی شاهد تظاهرات گسترده در حمایت از مردم فلسطین و مردم نوار غزه بود و تجاوز وحشیانه رژیم صهیونیستی را که نزدیک 100 روز است ادامه دارد، محکوم کردند.

ده‌ها هزار نفر روز شنبه در چارچوب «روز بین المللی اقدام در حمایت از غزه» در لندن، پایتخت بریتانیا تظاهرات کردند.

تظاهرکنندگان با در دست داشتن پلاکاردهایی، خواستار پایان دادن به تجاوزات مداوم اسرائیل به نوار غزه و  پایان دادن به نسل کشی فلسطینیان که توسط اشغالگران انجام می‌شود، شدند.

در پاریس، پایتخت فرانسه، تظاهرات گسترده ای برای پایان دادن به تجاوز به نوار غزه برگزار شد که در آن تظاهرکنندگان پرچم ها و پلاکاردهای فلسطینی را در حمایت از مردم غزه حمل کردند.

تظاهرات گسترده در پایتخت‌های اروپایی

در لوکزامبورگ، هزاران نفر  مقابل سفارت آمریکا تظاهرات کردند وادامه حمایت دولت آمریکا از جنگ جاری اسرائیل در نوار غزه را محکوم کردند.

همچنین صدها نفر در آمستردام، پایتخت هلند با مردم نوار غزه ابراز همبستگی کردند و با گذاشتن 10 هزار کفش کودک در میدان معروف «دم» پیام همبستگی خود را به نشانه ایستادگی در کنار کودکان قربانی نوار غزه که در نتیجه بمباران وحشیانه اسرائیل جان باخته‌اند، اعلام کردند.

در آلمان، تظاهرات گسترده ای در شهر مونیخ و تظاهراتی دیگر در ایستگاه مرکزی برلین و در شهر کیل برگزار شد و تظاهرات کنندگان در آن شهرها با ابراز همبستگی با غزه، خواستار پایان دادن به تجاوز علیه غزه شده و ادامه کشتارهای اسرائیل را محکوم کردند.

تظاهرات گسترده ای در خیابان های استکهلم، پایتخت سوئد و تظاهرات مشابه دیگری در شهر اوپسالا در رد تجاوزات اسرائیل و ادامه کشتارهای اشغالگران علیه غیرنظامیان در نوار غزه برگزار شد.

تظاهرات بزرگی در توکیو پایتخت ژاپن برگزار شد که در آن شرکت کنندگان همبستگی خود را با غزه اعلام کردند و خواستار آتش بس شدند.

شرکت کنندگان در غرفه همبستگی که روز شنبه مقابل سفارت آمریکا در جاکارتا پایتخت اندونزی برگزار شد، تجاوزات مداوم اسرائیل به نوار غزه را محکوم کردند.

به همین ترتیب، شهر سیدنی استرالیا نیز شاهد راهپیمایی گسترده در حمایت از فلسطین و محکومیت جنایات اشغالگران اسرائیل در نوار غزه بود.

دعوت برای شرکت در «روز اقدام جهانی در حمایت از غزه » که شاهد برپایی تظاهرات در 30 کشور بود، توسط ائتلافی از سازمان های انگلیسی در همبستگی با فلسطین اشغالی صادر شد.

کد خبر 1744242

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha