مصوبه مجوز مدارس مسجدمحور هنوز تایید نشده است

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه مدارس مسجدمحوری که در عرف وجود دارد را تایید نمی کنیم، گفت: مصوبه مدارس مسجدمحور در صورت تایید شورای نگهبان به آموزش و پرورش ابلاغ می شود و این امر فعلا در حد مصوبه مجلس شورای اسلامی است.

احمد محمودزاده، معاون آموزش و پرورش در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در مورد مساجد مدرسه محور گفت: مساجد مدرسه محوری که در عرف وجود دارد را تایید نمی کنیم که اجازه فعالیت به مدارسی که با آن نام در قبل ها فعالیت داشتند، اجازه نخواهیم داد.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش افزود: موضوعی که در مجلس شورای اسلامی مصوب شد، بحث این است که مساجدی که در کشور هستند که اعضای هیئت امنا به صورت حقیقی و حقوقی علاقه مند هستند بخشی از فضایی که وابسته و یا وصل به مسجد است را در موضوع آموزش و پرورش به عنوان مدرسه استفاده کنند.

وی با بیان اینکه موضوع این مساجد این است که آنها در جوار مدرسه هستند و نه مدارس مسجد محوری عرف سال های گذشته، تصریح کرد: در صورت تایید شورای نگهبان وزارت آموزش و پرورش بر اساس شاخصه هایی که از لحاظ فنی، استحکام، شاخصه های آموزشی و پرورشی  و متناسب با نیروهای انسانی و ماده ۸ و ۹ قانون تاسیس مدارس غیر دولتی مجوز می دهد تا مانند مدارس دیگر ما به صورت غیر دولتی در کشور فعالیت کنند.

محمودزاده گفت: این موضوع در قالب مصوبه مجلس شورای اسلامی است و باید شورای نگهبان آن را تایید کند و هیچ مجوزی در خصوص فعالیت مدارس مسجدمحور داده نشده است. هنوز مجوزی برای مدارس مسجدمحور که قرار است از بخشی از فضای مساجد استفاده کنند، تایید نشده است و در صورت تایید شورای نگهبان به وزارت آموزش و پرورش ابلاغ می شود و این وزارتخانه بر اساس شاخصه های تعیین شده در ماده ۸ و ۹ مجوزهای لازم را می دهد.

وی گفت: مشخصات این مدارس متناسب با رویکردهای تربیتی و آموزشی و پرورشی است و رویکردی غیر از این در این نوع مدارس نداریم.

کد خبر 1744522

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha