مشارکت در انتخابات تضمین کننده امنیت در داخل و اقتدار در عرصه خارجی

حضور حداکثری و مشارکت بالای مردم در انتخابات یکی از عرصه‌هایی است که افزایش رضایت و مشروعیت مردمی نظام سیاسی و اعتبار بین‌المللی را برای کشور به همراه داشته و نظام را در مواجهه با تهدیدات و زیاده‌ خواهی‌های دشمنان توانا می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان چهارمحال و بختیاری، دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۱۱ اسفند امسال برگزار می شود.

رد پای فعالیت احزاب و جریان‌های سیاسی مختلف در طول چند ماه گذشته، حال و هوای انتخاباتی به کشور بخشیده و انتظار می‌رود در چند ماه پیش رو این فعالیت‌های سیاسی به اوج خود برسد.  

اما سوال اصلی که این روزها بعضا با آغاز فعالیت جریان‌های سیاسی به ذهن جامعه خطور می‌کند این است که چرا باید در انتخابات شرکت کنیم؟ رای هر یک از ما در انتخابات چه تاثیری بر جای خواهد گذاشت؟

رهبر معظم انقلاب در بیاناتی فرمودند که انتخابات و مجلس شورای اسلامی مهم است.

مجلس قوی و با ایمان و انقلابی که این آرمان‌ها را بفهمد و بشناسد و به آن پایبند باشد مهم است و نبود چنین مجلسی یا تضعیف آن، اختلال در آن برای ملت یک خسارت و خسران بزرگ است.

برای تشکیل یک مجلس قوی و ورود افراد توانمند و متعهد به مجلس می‌طلبد همگان در انتخابات مشارکت پرشوری و حداکثری داشته باشند.

مشارکت بالا در انتخابات نوعی وفاق ملی و اتحاد بین نیروهای داخلی را نشان می‌دهد و از سوی دیگر دشمنان این نظام را ناامید و قدرت کشور را در عرصه بین‌الملل ارتقا می‌بخشد.

یکی از سطوح و عرصه‌های مهم مشارکت سیاسی، شرکت مردم در انتخابات است،  کندوکاو در ادبیات موجود در مورد مشارکت سیاسی این نکته را روشن می‌کند که با وجود راه‌های گوناگون مشارکت و مداخله در سیاست، پژوهشگران توجه خاصی به انتخابات و مشارکت انتخاباتی دارند.

شرکت در انتخابات یک فریضه دینی و اجتماعی

یکی از شهروندان این استان با بیان اینکه در انتخابات شرکت می‌کند و دیگران را نیز برای حضور در پای صندوق‌های رای تشویق می‌کند، به خبرنگار خبرگزاری شبستان گفت: مردم خوب می‌دانند که شرکت در انتخابات علاوه‌بر اینکه یک فریضه و وظیقه دینی، ملی و اجتماعی است زمینه را برای نمایش اقتدار ملی و کارآمدسازی سازمان‌ها و نهادها برای تحقق اهداف کشور نیز فراهم می‌کند.

امین کوهی افزود: مردم خوب می‌دانند که تنها راه اصلاح امور حضور در پای صندوق‌های رای است و مهمترین ابزاری که می‌تواند اراده و خواسته آنها را محقق کند، صندوق رای است.

وی تصریح کرد: درست است که مردم به برخی امور و مسائل انتقاد دارند و خواهان بهبود شرایط موجود هستند اما یکی از راه‌هایی که می‌تواند وضع موجود را به وضع مطلوب تغییر دهد، حضور در انتخابات و انتخاب فرد اصلح است.

یکی از مهمترین اقداماتی که می‌توان در راستای تقویت مشارکت مردم در انتخابات انجام داد امیدآفرینی از طریق رسانه‌ ها است.

رسانه‌ها با تبیین دستاوردهای نظام و انقلاب اسلامی که به تعبیر رهبر معظم انقلاب باید جهاد گونه باشد می‌توانند در تحقق برگزاری یک انتخابات پرشور و حداکثری موفق عمل کنند.

مشارکت در انتخابات تضمین کننده امنیت در داخل و اقتدار در عرصه خارجی

رسانه‌ها با امیدآفرینی مشارکت در انتخابات را افزایش دهد

حجت الاسلام نکونام گفت: رسانه‌ها با امیدآفرینی زمینه را برای مشارکت پرشور و حداکثری مردم در انتخابات فراهم کنند.

حجت‌الاسلام محمدعلی نکونام چندی پیش در نشست با جمعی از خبرنگاران این استان افزود: انتخابات مظهر جمهوریت و مردم‌ سالاری نظام است و اگر این رویداد مهم بخوبی برگزار نشود و مظاهر آن خود را نشان ندهد نظام آسیب می‌بیند از همین رو وظیفه هر قشر و گروهی است که تا می‌تواند در برگزاری پرشور آن اهتمام ورزد.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد ادامه داد: رسانه‌ها نیز در این میان نقش مهم و اثرگذاری دارند و با تقویت روحیه امید و انگیزه در جامعه می‌توانند در برگزاری یک انتخابات حداکثری موثر واقع شوند.

امام جمعه شهرکرد در ادامه با تاکید بر اینکه نقادی رسانه‌ها باید امیدوارکننده باشد، تصریح کرد: در حالی که انتظار می‌رود آستانه تحمل مدیران در برابر نقدها بالا رود اما از سوی دیگر رسانه‌ها باید درنظر داشته باشند که نقدهایی که مطرح می‌کنند امیدوارکننده باشد و از نقدهای ناامیدکننده و یاس‌آور صرف‌نظر شود.

حجت الاسلام نکونام با دعوت از مردم این استان برای حضور پرشور در پای صندوق‌های رای، اظهار داشت: مردم در طول بیش از ۴۰ سال از عمر انقلاب اسلامی همواره در پای آرمان‌های انقلاب اسلامی ثابت قدم بوده‌اند و امسال نیز با موقعیت‌شناسی بالایی که دارند نقش پررنگی در انتخابات خواهند داشت.

مشارکت در انتخابات تضمین کننده امنیت در داخل و اقتدار در عرصه خارجی

بی‌طرفی عوامل برگزاری انتخابات عامل مهمی در افزایش مشارکت

محسن حسین میرزایی نیز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از آمادگی کامل این استان برای برگزاری یک انتخابات سالم و پرشور خبر داد و گفت: تا امروز تمام فرایندهای مربوط به انتخابات دراین استان برابر جدول زمانبندی و برابر قانون انجام شده است.

رئیس ستاد انتخابات چهارمحال و بختیاری افزود: تمام عوامل برگزاری کننده انتخابات شامل هیئت‌های اجرایی، فرمانداران، نمایندگان فرمانداران، معتمدان و محافظان شعبه‌ها، بازرسان و ناظرانی که از هیئت نظارت بر انتخابات در شعب حضور پیدا می‌کنند باید به مُرّ قانون عمل کنند.

وی با اشاره به تایید صلاحیت ۱۱۰ داوطلب برای انتخابات مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: ۷۹۱ شعبه اخذ رای در استان برای انتخابات ۱۱ اسفند پیش بینی شده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری با تاکید بر بی‌طرفی مطلق عوامل برگزارکننده انتخابات، افزود: پذیرفتنی نیست که حتی یک نفر از عوامل برگزارکننده امر انتخابات سرسوزنی له یا علیه داوطلبی جانبداری کند، چون بی‌طرفی کامل عوامل برگزارکننده انتخابات منجر به افزایش اعتماد مردم و در نهایت افزایش مشارکت می‌شود.

کد خبر 1744672

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha