ساخت مدرسه در روستای کاظم‌آباد مشهد توسط خیران دانمارکی و نروژی

مدرسه ۱۲ کلاسه «کاظمیه» در روستای کاظم آباد پنجشنبه در بخش مرکزی مشهد امروز سه شنبه با حضور «سیگوالد تامین هاوگه» سفیر پادشاهی نروژ و «مادس کریستین هیگارد پولسن» معاون سفیر دانمارک در تهران به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، در راستای طرح «افتتاح هر سه شنبه، یک مدرسه»، این هفته شاهد افتتاح یک مدرسه خیرساز در یکی از روستاهای مشهد بودیم. 

مدرسه ۱۲ کلاسه «کاظمیه» در روستای «کاظم آباد پنجشنبه» در بخش مرکزی مشهد که با کمک خیران و نهادهای بین المللی کمک رسان مرتبط با کشورهای نروژ و دانمارک ساخته شده است، امروز سه شنبه (۲۶ دی ماه)با حضور «سیگوالد تامین هاوگه» سفیر پادشاهی نروژ و «مادس کریستین هیگارد پولسن» معاون سفیر دانمارک در تهران به بهره برداری رسید.

ساخت یک مدرسه در روستای کاظم آباد مشهد توسط خیران دانمارکی و نروژی

محسن داوری فرماندار مشهد در حاشیه افتتاح این مدرسه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در مجموع ۵ درصد از مجموع دانش آموزان در خراسان رضوی اتباع خارجی هستند، اظهار کرد: دانش آموزان اتباع خارجی مقیم مشهد بدون مشکل در کنار دانش آموزان ایرانی در حال تحصیل هستند و از خدمات و امکانات موجود همچون دیگران استفاده می کنند.

فرماندار مشهد گفت: همچنین در حال حاضر حدود ۲ هزار کلاس درس در این شهرستان مشهد به تحصیل دانش‌آموزان تبعه افغانستان اختصاص دارد که این میزان معادل کمبود فضای آموزشی در مشهد است.

وی بیان کرد: ۸۵ درصد از مجموع دانش آموزانی تبعه خارجی خراسان رضوی در شهرستان مشهد تحصیل می کنند، لذا تامین فضاهای آموزشی برای این اتباع توسط خیران و سازمان های بین المللی مورد انتظار است.

گفتنی است، طرح ویژه ساخت مدرسه توسط خیران با توجه به کمبود ۲ هزار کلاس درس در مشهد مورد حمایت قرار گرفته و از آبان ماه هر سه‌شنبه یک مدرسه در این شهرستان به بهره برداری می رسد.

پایان پیام/

کد خبر 1744694

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha