مسائل روز جامعه باید در هیئات مذهبی تبیین شود

نورایی با اشاره به وظیفه ستایشگران اهل بیت(ع) در تبیین دستورات قرآن کریم، گفت:

«منصور نورایی»، در گفت وگو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان بر لزوم بهره گیری از ظرفیت هیئات مذهبی برای بحث جهاد تبیین تاکید و اظهار کرد: ستایشگر و مداح اهل بیت(ع) یک وظیفه اصلی دارد و آن هم احیای  امر اهل بیت(ع) است. به این معنا که باید تمام مسائل اسلامی بر مبنای اسلام ناب محمدی برای مردم تبیین شود.

این ستایشگر اهل بیت(ع) بیان کرد: حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) در یک فضای تحریم رسانه ای، ظلم بنی امیه را به وضوح روشنگری کردند و واقعیت واقعه عاشورا در شام در مدت زمان کمتر از ۴۰ روز به گونه ای ترسیم نمودند که یزید و دستگاه حاکم تحقیر شدند، بنابراین تبیین درست می تواند حقیقت را آشکار و باطل را نابود کند. امروز نیز وظیفه مداح اهل بیت(ع) این است که حقیقت را به درستی بیان و به واسطه جذب مردم به مسجد و هیأت نباید حقیقت را پنهان کند.

نورایی با اشاره به وظیفه ستایشگران اهل بیت(ع) در تبیین دستورات قرآن کریم و اهل بیت(ع) تأکید کرد: مداحان در جلسات هیئات مذهبی بیشتر بعد احساسی و برانگیختن عواطف را مورد توجه قرار می دهند و در بحث تبیین گری آن گونه که باید ورود نمی کنند، در حالی که می بینیم، پس از واقعه عاشورا  تنها به جنبه احساسی این واقعه پرداخته نشد، بلکه بعد روشنگری و تبیینگری بود که در مردم اثرگذار بود،به طوری که حضرت زینب(س) پاسخ ابن زیاد که از او پرسید دیدی خداوند با برادرت چه کرد؟ پاسخ داد: «مارایت الاجمیلا» و یا امام سجاد(ع) با معرفی پیامبر(ص)، امام علی(ع) و حضرت زهرا(س) و امام حسین(ع) سخن خود را آغاز و با روشنگری پیرامون واقعه کربلا مردم را بیدار کردند.

این ستایشگر اهل بیت(ع) با بیان اینکه اگر مباحث روز جامعه به درستی تبیین شود، مردم واقعیت را می پذیرند، گفت: مسائل روز جامعه باید در هیئات مذهبی به مردم بیان شود، اگر این موضوع در هیئات مذهبی مورد توجه قرار نگیرد، اهل منبر و مداحان نمی توانند در بحران ها نقششان را به خوبی ایفا نمایند و می بینیم که با یک شبهه جوان امروزی در فضای مجازی از مسیر خارج می شوند.

وی با اشاره به حدیثی از حضرت زهرا(س) که فرمودند: «والأمربالمعروفِ مصلحةً للعامّةِ» امر به معروف و نهی از منکر همیشه به مصحلت جامعه است، خاطرنشان کرد: اگر هیئات مذهبی در بحث امر به معروف و نهی از منکر تبیینگری کنند، بدون شک بخشی از مشکلات جامعه حل می شود.

کد خبر 1744779

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha