مسجد «فیصل» پاکستان میزبان سمینار ملی شیوه حکومتداری پیامبر اکرم (ص)

شرکت کنندگان در سمینار ملی «سیره پیامبر اکرم (ص) در برخورد با غیر مسلمانان در جامعه اسلامی» که در مسجد «فیصل» پاکستان بر انتقال و انتشار پیام صلح در پرتو سیره پیامبر باید با استفاده از ابزار معاصر تاکید کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « dailytimes»، شرکت کنندگان در سمینار ملی «سیره پیامبر اکرم (ص) در برخورد با غیر مسلمانان در جامعه اسلامی» که در مسجد «فیصل» پاکستان بر انتقال و انتشار پیام صلح در پرتو سیره پیامبر باید با استفاده از وسایل معاصر تاکید کردند.

به گفته آنها، سیره پیامبر (ص) تعلیم می‌دهد که برای ترویج دین نباید از زور استفاده شود، بلکه باید ویژگی‌های بارزی مانند احترام، همزیستی مسالمت‌آمیز و پرهیز از اجبار در امور دینی مورد استفاده قرار بگیرد.

«احمد ندیم»، رئیس موسسه «رحمت‌ للعالمین» وابسته به مسجد فیصل در این سمینار گفت: این نشست مربوط به جنبه‌ای از سیره پیامبر اکرم (ص) است که گستردگی پیام آن حضرت را بیان می‌کند.

وی افزود: برای خداوند سخت نیست که مردم را به عنوان یک امت گرد هم آورد، اما به طرز زیبایی بیان کرده است که هیچ کس در امر دین مجبور نیست.

ندک در ادامه گفت: اسلام به ما آموزش داده است که در یک جامعه اسلامی، همه امور باید بدون تبعیض اداره شود.

رئیس «رحمت‌ للعالمین» گفت که باید با ایجاد جامعه‌ای در پرتو احترام متقابل و بدون تبعیض دینی، فرصت ایجاد صلح را ایجاد کرد.

وی تاکید کرد که نیاز امروز، ایجاد جامعه ای متنوع است که در آن عدالت و همزیستی دارای اهمیت باشد.

«محی الدین وانی»، دبیر ویژه آموزش و پرورش فدرال و آموزش حرفه‌ای در سخنرانی خود گفت که حکومتداری، تجارت، آموزش و سایر بخش ها باید در سمینارهای مربوط به زندگی پیامبر (ص) گنجانده شود تا دنیا بداند که سیره پیامبر اکرم (ص) راهنمای کامل رفتار است.

او همچنین بر اتخاذ ابزارهای مدرن برای تبلیغ سیره پیامبر اکرم (ص) تاکید کرد و گفت که شیوه زندگی پیامبر اسلام با صداقت، راستی، درستکاری و شفافیت همراه است.

وی ابراز امیدواری کرد که همه اقشار جامعه بتوانند در سمینارهای سیره النبی (ص) حضور پیدا کنند.

دکتر «ثمینه مالک»، وزیر آموزش و پرورش هم در این سمینار گفت: دین و سیره عملی باید به گونه ای ادغام شوند که بازتاب شیوه زندگی و حکومتداری پیامبر اکرم (ص) به طور مداوم در همه جوامع دیده شود.

وی گفت: مؤسسات آموزش عالی موظفند نقش خود را در ارتقای همه ابعاد سیره پیامبر اکرم (ص) و کاربرد عملی آن در جامعه ایفا کنند.

کد خبر 1744812

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha