استقبال بنگلادش از همکاری‌های علمی و فناوری با ایران

رئیس دانشگاه داکا از هر گونه همکاری علمی و فناوری با دانشگاه‌های جمهوری اسلامی ایران استقبال کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، سیدرضا میرمحمدی، رایزن فرهنگی ایران در بنگلادش ضمن حضور در دانشگاه داکا با مقصود کمال، رئیس جدید این دانشگاه که بتازگی در این سمت منصوب و مشغول بکار شده است دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار که مجید پویان، استاد اعزامی زبان و ادبیات فارسی از ایران و ممیت الرشید، رئیس گروه زبان و ادبیات فارسی این دانشگاه حضور داشتند، میرمحمدی با اشاره به ارتباط و همکاری خوب رایزنی فرهنگی ایران در بنگلادش با دانشگاه داکا خصوصا با دپارتمان زبان و ادبیات فارسی این دانشگاه، آمادگی خود را برای تقویت همکاری‌های متقابل اعلام کرد.

وی متن اولیه و پیشنهادی یادداشت تفاهم همکاری های علمی و آموزشی میان دانشگاه شهید بهشتی تهران و دانشگاه داکا را که از طرف دانشگاه شهید بهشتی تنظیم و برای ارائه به طرف بنگلادشی از سوی اداره‌کل همکاری‌های علمی و دانشگاهی سازمان ارسال شده بود، طی نامه ای رسمی به رئیس دانشگاه داکا تقدیم کرد.

رایزن فرهنگی کشورمان همچنین با اشاره به دیدار و گفت‌وگوی دو هفته پیش خود با رئیس مرکز زبان‌های دانشگاه داکا اعلام کرد که در چارچوب مجموعه مراسم و برنامه‌های بزرگداشت پنجاهمین سال تأسیس این مرکز که یک ماه دیگر برگزار خواهد شد، رایزنی فرهنگی ایران نیز برنامه متنوع دو روزه‌ای در این مرکز خواهد داشت.

در ادامه گفت‌وگوهای این دیدار، مقصود کمال با استقبال از امضای یادداشت تفاهم همکاری میان دانشگاه داکا و دانشگاه‌های ایران از جمله دانشگاه شهید بهشتی، اعلام کرد نسبت به امضا و اجرائی کردن آن اقدام شود.

رئیس دانشگاه داکا تصریح کرد که این دانشگاه تحت مسئولیت وی آمادگی دارد با توجه به پیشرفت‌های ایران در رشته‌ها و شاخه‌های مختلف علم، دانش و فناوری، اسناد همکاری متعددی با دانشگاه‌های بزرگ و صنعتی ایران نظیر دانشگاه صنعتی شریف، دانشگاه امیر کبیر و ... تنظیم و امضاء کند.

مقصود کمال افزود: برای تلاش هرچه بیشتر در جهت رشد علم و فناوری در کشور، دانشگاه داکا از هر گونه همکاری علمی و فناوری با دانشگاه‌های ایران استقبال می‌کند.

میرمحمدی از دانشگاه داکا بابت زمینه سازی و فراهم کردن مقدمات اعزام ایشان برای تدریس و فعالیت علمی در گروه زبان و ادبیات فارسی قدردانی کرد.

کد خبر 1744878

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha