۴۶۰ نفر از روستائیان کلاله از خدمات «نذر خدمت» هلال احمر بهره مند شدند

ییلاقی گفت: در قالب اجرای برنامه نذر ملی خدمت، کاروان داوطلبی هلال احمر به روستای اُقچی بزرگ در کلاله اعزام و در مدت یک روز به ۴۶۰ نفر خدمات بهداشتی، درمانی، حمایتی، آموزشی، توانمند سازی و بشردوستانه ارائه شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان گلستان و به نقل از روابط‌عمومی جمعیت هلال‌احمر گلستان، محمدحسین ییلاقی اظهار کرد: طرح ملی نذر خدمت با رویکردهای زیست محیطی و آبرسانی، سلامت محور و توانبخشی، آموزش و توانمندسازی همچنین معیشت محور و کارآفرینی همزمان با سراسر کشور در گلستان در حال اجرا است.

معاون امور داوطلبان جمعیت هلال‌احمر گلستان گفت: در قالب این طرح کاروان نذر خدمت هلال‌احمر گلستان با ظرفیت داوطلبی یک فوق تخصص گوارش، یک متخصص اطفال، ۲ دندانپزشک، ۲ پزشک عمومی، یک پرستار، یک ماما، سه کارشناس تغذیه، بهداشت محیط و روانشناسی به روستای اُقچی بزرگ در شهرستان کلاله اعزام و به ۲۲۰ نفر خدمات پزشکی و پیراپزشکی رایگان ارائه شد. ضمن اینکه داروهای بیماران مراجعه کننده نیز به زودی تحویل آنان خواهد شد.

وی افزود: همچنین در این برنامه با همت خیرین ۴۰ سبد غذایی، ۳۰ بسته لوازم التحریر توزیع و ۴ عدد تانکر آب و ۳عدد ویلچر به خانواده های کم برخوردار اهدا شد. همچنین ۳۲ هزار لیتر آب شرب بین اهالی روستا توزیع گردید.

ییلاقی گفت: با حضور اعضای جوان تیم سحر ۶۵ کودک ضمن دریافت بسته های آموزشی و فرهنگی با مسابقه نقاشی، قصه خوانی، ساخت کاردستی و بازی های گروهی ساعاتی سرگرم کننده را گذراندند.

معاون داوطلبان هلال‌احمر گلستان گفت: در بخش آموزشی کاروان کلاس های کمک‌های اولیه و رویارویی با مخاطرات برگزار و بروشور آموزشی توزیع شد که ۱۱۷ نفر در این کلاس‌ها شرکت کردند.

کد خبر 1744977

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha