صیانت از آرای مردم وظیفه شرعی و قانونی ستاد انتخابات است

شاهچراغی گفت: گام برداشتن در مسیر عمل به راهبردهای چهارگانه رهبری «امنیت، سلامت، رقابت و مشارکت» ‌یک وظیفه جدی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان مرکزی، سید محمدتقی شاهچراغی رئیس ستاد انتخابات کشور امروز پنج‌شنبه (۲۸ دی) در همایش اعضای ستاد انتخابات استان مرکزی، با اشاره به اینکه در حوزه اجرایی انتخابات آمادگی‌ها روز به روز در حال افزایش است و حتی الان از زمان بندی اجرایی جلوتر هستیم، گفت: در بازدیدهای میدانی از ستاد انتخابات استان ها به دنبال آماده کامل همه شرایط برای برگزاری انتخابات در ۱۱ اسفندماه می باشیم.

رئیس ستاد انتخابات کشور با بیان اینکه در سراسر کشور در مجموع بیش از ۴ هزار شعبه اخذ رأی نسبت به سال ۹۸ اضافه شده تا شرایط برای رأگیری در شعب پُرتراکم تسهیل شود، افزود: به عنوان مجریان انتخابات، وظیفه شرعی و قانونی ما صیانت از آرای مردم است و قدم برداشتن در مسیر عمل کردن به راهبردهای چهارگانه مقام معظم رهبری مخصوصا امنیت، سلامت، رقابت و مشارکت یک وظیفه جدی است.

وی در رابطه با موضوع تغییر حوزه‌ انتخابیه نامزدهای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس، نیز خاطرنشان کرد: ضوابط تغییر حوزه انتخابیه طبق قانون به ستاد انتخابات استان‌ها ابلاغ شده و اگر نامزدها درخواست و یا سؤالی در این زمینه دارند، می‌توانند در زمان مقرر به فرمانداری‌ها مراجعه کنند.

این مقام مسئول ادامه داد: زیرساخت‌های لازم برای برگزاری انتخابات آماده‌سازی شده است و بخشی از فرآیند برگزاری انتخابات الکترونیک تقریباً در مراحل پیش‌ثبت‌نام و ثبت‌نام طی شد.

معاون سیاسی وزیر کشور در ادامه با اشاره به اینکه برابر تصویب شورای نگهبان و ابلاغ به وزارت کشور، پیش‌بینی برگزاری انتخابات الکترونیک در یک هشتم حوزه‌های انتخابیه دارای تعدد کرسی انجام شده، ادامه داد: در ۴ حوزه انتخابیه قم، رشت و خمام، آبادان و ملایر نیز رأی‌گیری الکترونیک را خواهیم داشت.

رئیس ستاد انتخابات کشور با اشاره به اینکه شرایط استان مرکزی نیز بیانگر تلاش دست اندرکاران انتخابات است، گفت: این تلاش ها زمینه را برای حضور پرشور مردم فراهم می‌کند و آمادگی استان در سطح مطلوب است.

در این نشست استاندار مرکزی، رئیس ستاد انتخابات استان، فرمانداران و بخشداران استان نیز به تشریح اقدامات و ارائه گزارشی از آخرین وضعیت آمادگی برای برگزاری انتخابات ۱۱ اسفندماه پرداختند.

کد خبر 1745005

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha