مردم و نمایندگان تقوای سیاسی داشته باشند/ایران اسلامی به هیچ کس اجازه تعرض به کشور را نمی دهد

امام جمعه شهرستان مارگون از نمایندگان و مردم خواست تا تقوای سیاسی داشته باشند و گفت: اگر نماینده ای به رقیب خود تهمت و افترا می‌بندد، قطعاً تقوای سیاسی ندارد و نباید چنین افرادی را روانه مجلس کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، حجت الاسلام والمسلمین «رحم الله خواجه پور» ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه مارگون ضمن توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، دوری از گناه و معصیت، موضوع خطبه نخست را در رابطه با اهمیت ماه رجب در احادیث و روایات اختصاص داد و اظهار کرد: ماه رجب المرجب یکی از بهترین ماه‌های سال است که خداوند متعال آن را جزء بهترین ماه‌ها معرفی کرده است.

امام جمعه شهرستان مارگون گفت: اگرچه خداوند متعال همیشه بخشنده و مهربان است و هرگاه بندگان خدا استغفار کنند، قطعاً مورد رحمت و آمرزش الهی واقع خواهند شد، اما در این ماه خداوند متعال به صورت ویژه برای بندگان خویش، توجه قائل شده است.

وی ادامه داد: خداوند سه ماه ویژه را برای بندگان خود قرار داده و آن ماه ها «رجب المرجب، شعبان و رمضان» است که اگر بندگان خدا اعمال این سه ماه را انجام دهند، قطعاً مورد رحمت واسعه الهی قرار خواهند گرفت، لذا نباید فرصت‌ها را از دست دهیم و باید فرصت سازی کنیم.

حجت الاسلام خواجه پور ادامه داد: مومنان برای رسیدن به ماه رجب لحظه شماری می‌کنند تا با ورود به ماه رجب، از برکات منحصر به فرد این ماه بهره‌مند شوند و به درک فیوضات ماه مهم شعبان و رمضان برسند.

امام جمعه شهرستان مارگون بیان کرد: من برای این سه ماه سه عنوان نامگذاری کردم، ماه رجب را دوره مقدماتی، یعنی مقدمه ورود به خودسازی و ماه شعبان را دوره تکمیلی به این معنا که بعد از خودسازی انسان به تکامل روحی و روانی و معنوی خواهد رسید و ماه رمضان را دوره تخصصی می‌دانم، به این معنا که انسان بعد از خودسازی، تکامل روحی و معنوی به صورت ویژه مورد توجه خداوند متعال قرار می‌گیرد و خداوند متعال او را در بالاترین درجات مومنان قرار می‌دهد.

وی یادآور شد: پیغمبر اسلام (ص) فرمود: «ماه رجب، ماه خداست، ماه شعبان ماه من است و ماه رمضان ماه امت من است، پس کسی که یک روز از ماه رجب را روزه بگیرد، خداوند متعال از او راضی و خوشنود می شود و درهای جهنم به روی او بسته خواهد شد».

حجت الاسلام خواجه پور گفت: در حدیث دیگری از پیامبر گرامی اسلام (ص) نقل شده که هر شخصی تمام این روز را روزه بگیرد سه چیز از خداوند متعال دریافت می‌کند. یک بخشش تمام گناهان دوم مصونیتی برای باقی ماندن از عمرش و سوم در امان بودن از تشنگی روز قیامت.

امام جمعه شهرستان مارگون خاطرنشان کرد: چهار اعمال مهم در این ماه عبارتند از غسل کردن، روزه گرفتن، زیارت امام حسین علیه السلام و استغفار کردن.

وی گفت: در ماه مبارک رجب المرجب ولادت سه امام معصوم یعنی امیرالمومنین علی علیه السلام، امام محمد باقر علیه السلام و امام جواد علیه السلام را شاهد هستیم و شهادت امام کاظم علیه السلام و امام هادی علیه السلام و همچنین پیام کربلا حضرت زینب کبری سلام الله علیها است که در این علاوه بر توجه دلها ی بندگان به سوی خداوند متعال توسل ویژه به اهل بیت علیهم السلام از فضایل این ماه می‌باشد.

حجت الاسلام خواجه پور در خطبه دوم بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با ائمه جمعه کشور در هفته گذشته اشاره کرد و گفت: معظم له در چند محور مسائلی را مطرح و به رسالت ائمه جمعه پرداختند و فرمودند: «امامت جمعه، جزء سخت‌ترین کارهاست و علتش هم این است که امام جمعه هم باید اخلاص و متوجه ذات اقدس الهی باشد، هم سر و کار با مردم و توجه به مردم داشته باشد. مسئله مردم یک اصل اسلامی است و باید امام جمعه منافع مردم را در نظر بگیرد، ترکیب و تشریح نماز جمعه بر همین اساس است که حضور مردم در صحنه تامین شود».

امام جمعه شهرستان مارگون ادامه داد: مقام معظم رهبری فرمودند: «به آن کسانی که در نماز شرکت می‌کند سخن گفته می‌شود، حرف زده می‌شود، به او فکر ارائه می‌شود، راه و برنامه داده می‌شود، اصلا نماز جمعه برای این است که آن کسی را که در صحنه حاضر است نگه دارد، اگر چنانچه در این کار، کند است او را حرکت بدهد او را راه بیندازد».

وی افزود: معظم له فرمودند «امام جمعه باید دلسوز و مردمی باشد و از طریق نماز جمعه هم موعظه اخلاقی و هم مردم را از آفاق مطلع سازد و فکر مخاطب را غنی‌سازی کند».

حجت الاسلام خواجه پور بیان کرد: مقام معظم رهبری به مسئله جوانی جمعیت اشاره کردند که «مسئله جوانی جمعیت، مسئله بسیار مهم و مسئله حیاتی است افرادی از دشمنان ملت نشسته‌اند که نگذارند جمعیت ایران افزایش پیدا کند، باید جلوی برنامه‌های دشمن گرفته شود».

امام جمعه شهرستان مارگون افزود: معظم له فرمودند «بنده یک زمانی مسئله کمی جمعیت را مطرح کردم و خودمم جزو کسانی هستم که اشتباه کردند و در دهه ۷۰ این مسئله را مطرح کردند، اگرچه شروع کار آغاز خوبی بود ولی این کار غلط را نباید انجام می‌دادیم».

وی اظهار کرد: مقام معظم رهبری به مسئله ازدواج جوانان هم اشاره کردند و فرمودند «ازدواج جوانان نقش مهمی در افزایش جمعیت و مسائل معنوی دارد اگر جوان‌ها سن ازدواج را مدام بالا بیاورند مدام تاخیر بیندازند یک مشکل اجتماعی به وجود خواهد آمد و جوانان عزیز باید به مسئله ازدواج توجه و عمل کنند.

حجت الاسلام خواجه پور بیان کرد: مقام معظم رهبری در رابطه با ملت سرافراز ایران اسلامی فرمودند: «مردم، مردم مومنی هستند، مردم وفاداری هستند در مسائل گوناگون کشور حضور دارند، در این چهل و چند سال چقدر در این کشور مسئله داشتیم، چقدر علیه ما توطئه کردند، همین مردم بودند که به میدان آمدند، همین مردم بودند تا جایی که لازم بود به خیابان‌ها آمدند، آنجایی که صبر لازم بود صبر کردند، آنجایی که حمایت لازم بود حمایت کردند، آنجایی که لازم بود شعار بدهند شعار دادند و آنجایی که لازم بود به میدان جنگ بروند به میدان جنگ رفتند امام راحل فرمود: ایمان مردم ما از مردم صدر اسلام بهتر است. امام با صراحت این مطلب را فرمودند بله در زمان پیغمبر در شهر مدینه شخصیت‌هایی کنار پیغمبر بودند در مقابل دشمن می‌جنگیدند، اما کسی که به جبهه می‌رفت و امام را ندیده بود عشق و ارادت خودش را به امام و نظام متبلور می‌ساخت حقاً و انصافاً جمله امام یک جمله تاریخی بود که مردم ما از مردم صدر اسلام بهتر است».

امام جمعه شهرستان مارگون به انتقام سخت سپاه پاسداران از مقرهای تروریست ها که مقرهای آنها را در اربیل عراق موشک باران کردند اشاره کرد و گفت: این حرکت یک حرکت بسیار تحسین برانگیز بود، مردم ایران اسلامی هم این انتقام را تحسین کردند و منتظر انتقام‌های سخت در برابر دشمنان هستند.

وی افزود: ارتش پاکستان به مناطق مرزی در ایران حمله کرد، یکی از روستاهای مرزی ایران را در سراوان مورد هدف قرار داد و گفتند که چون در این روستا تروریست ها حضور دارند، علیه پاکستان آن را موشک باران کردیم، در حالی که وزیر کشورمان پاسخ دادند که نه چنین چیزی صحت ندارد و هیچ تروریستی وجود نداشت که شما آن را مورد هدف قرار دادید و قطعاً ایران اسلامی پاسخ سخت به شما خواهد داد.

حجت الاسلام خواجه پور تاکید کرد: ایران اسلامی به هیچ کس اجازه نمی‌دهد تعرضی به کشور داشته باشد و قطعاً پاسخ متعرضان و متجاوزان را قاطعانه خواهد داد.

امام جمعه شهرستان مارگون ضمن تبریک ولادت باسعادت آقا امیرالمومنین امام علی علیه السلام، گفت: امام علی علیه السلام شخصیتی است که همه فرق اسلامی درباره عظمت، شان و منزلت بالای ایشان اتفاق نظر دارند.

وی بیان کرد: اگر تاریخ را تلنگری بزنیم، می‌بینیم که حضرت امیرالمومنین (ع) در تمام صحنه‌ها و میدان‌ها برای ترویج دین مبین اسلام نقش خود را به خوبی ایفا کرده و با تمام سختی‌ها و مشکلات دست و پنجه نرم کرده و در تمام عرصه‌ها حضور داشته است.
حجت الاسلام خواجه پور مسئله انتخابات را یادآور شد و افزود: یکی از خواسته‌های مقام معظم رهبری علاوه بر رقابت صحیح، انتخاب درست و حضور باشکوه پای صندوق‌های اخذ رای است.
امام جمعه شهرستان مارگون از نمایندگان و مردم خواست تا تقوای سیاسی داشته باشند و ادامه داد: اگر نماینده ای به رقیب خود تهمت و افترا می‌بندد، قطعاً تقوای سیاسی ندارد و نباید چنین افرادی را روانه مجلس کرد.
وی با اشاره به اینکه دشمنان می‌خواهند مسئله سرنوشت کشور را به مسائل اقتصادی کشور ربط دهند، خاطرنشان کرد: اگر بصیرت نداشته باشیم، قطعاً تحت تاثیر نقشه‌های شوم دشمنان قرار خواهیم گرفت.
حجت الاسلام خواجه پور با اشاره به اینکه باید بدانیم مسئله اقتصادی کشور به مرور زمان حل و فصل خواهد شد، گفت: دولت در تمام زمینه‌ها تلاش می‌کند و آرامش را به مردم برمی‌گرداند، ولی حضور در پای صندوق‌های رای سرنوشت کشور است و باید همه در قبال سرنوشت کشور احساس مسئولیت کنند.
کد خبر 1745062

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha