مأموریت‌های ویژه کانون‌های مساجد ماهدشت در مسیر شعار بازگشت به مساجد

فعالان کانون های فرهنگی هنری مساجد شهر ماهدشت در قالب هدایت و راهبری حجت الاسلام علی رادمرد، امام جمعه این شهر با هفت مأموریت در مسیر تحقق شعار بازگشت به مساجد آشنا شدند.

خبرگزاری شبستان - البرز: آخرین پنجشنبه دی ماه سال جاری، مصادف با شب لیله القدر فعالان کانون های فرهنگی هنری مساجد شهر ماهدشت در قالب هدایت و راهبری حجت الاسلام علی رادمرد، امام جمعه این شهر با هفت مأموریت در مسیر تحقق شعار بازگشت به مساجد آشنا شدند.  

رهنمود و راهبری یکی از مهمترین شاخص ها در پیشبرد اهداف عالی برای فعالان کانون های فرهنگی هنری مساجد است به ویژه آنکه امام جمعه یک شهر هم سو و هم محور با حرکت ها و برنامه های این مسیر باشد.  

برپایی نخستین اردوی تشکیلاتی عملیاتی ارکان مدیریتی کانون های فرهنگی هنری مساجد ماهدشت فرصتی را فراهم آورد تا امام جمعه شهر از نزدیک با مدیران کانون های مساجد این شهر گفتمانی آگاهانه و راهبری داشته باشد.  

ترسیم بحث جایگاه کانون فرهنگی هنری در مسجد نخستین مبحث گفتمانی بود که ذیل آن از تعامل ها و انتظاراتی گفته شد که کار فرهنگی در ساختار مسجد ایجاب می کند.

مأموریت‌های ویژه کانون‌های مساجد ماهدشت در مسیر شعار بازگشت به مساجد

از منظر خطیب نمازجمعه ماهدشت، اهمیت کار فرهنگی و میدان دار بودن کار فرهنگی برای فعالان کانون های فرهنگی هنری مساجد مسئله ای مبرهن است.

وی با تأمل بر نقش تجربه های فرهنگی متعددی در حوزه فرهنگی عنوان کرد: با وجود این باید یک جبهه فرهنگی و خط دفاع فرهنگی برای پیشگیری و جلوگیری از تهاجم فرهنگی دهیم.

مأموریت‌های ویژه کانون‌های مساجد ماهدشت در مسیر شعار بازگشت به مساجد

از دیگر نکات مورد تأمل تقویت این خط دفاعی و تدارک دیدن میزان نیازها از لحاظ کمی و کیفی بود که در این رابطه نیز وی اظهار کرد: مدیران کانون های فرهنگی هنری مساجد فرماندهان این میدان هستند.  

به گفته وی، وقتی در این شرایط قصد میدان داریم باید از همه لحاظ خودمان را آماده کنیم چه به لحاظ معنوی، چه مدیریت فرهنگی و برنامه هایی که در این حوزه وجود دارد.

وی می افزاید: به عنوان فردی که قصد دارم در کار فرهنگی حرکت کنم نباید نسبت به مسائل معنوی خودم غفلت نمایم. فرصتی برای توجه، توسل و تزرع به درگاه الهی باید با برنامه ایجاد کرد. حرکت منسجم، برنامه محور و هدفمند معنوی اهمیت اساسی دارد هفت مأموریت برای کانون های فرهنگی هنری مساجد ماهدشت ترسیم شده است که اولین آن بررسی وضعیت موجود است.

و اما؛ هفت مأموریت ویژه برای کانون های فرهنگی هنری مساجد ماهدشت

ابتدا؛ شبکه سازی میان کانون های فرهنگی هنری مساجد 

دوم؛ هویت افزایی و معرفی کانون های مساجد در میان مساجد هر محله

سوم؛ عضویت مدیر کانون در هیئت امناء مسجد و تبیین جایگاه خود

چهارم؛ تدوین طرح تکمیلی و راهبردی برحسب زمان بندی معین

پنجم؛ توجه به شاخص ها و زیست بوم محلی

ششم؛ برنامه ریزی براساس و مبنای بیانیه گام دوم انقلاب و نظر امامین انقلاب

و هفتم؛ ارتقاء جایگاه کانون های فرهنگی هنری مساجد در پیشبرد اهداف اسلامی

توجه به هر یک از این مولفه ها به نوبه خود می تواند گامی در مسیر تحقق بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی تلقی گردد؛ همراهی و مشارکت امام جمعه با فعالان کانون های فرهنگی هنری یک شاخصه و امتیاز در مسیر بالندگی و تحقق مسجد تراز اسلامی است.

کد خبر 1745067

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha