مسجد صاحب الزمان (عج)بزرگ ترین سکوی موفقیت بنده و مجموعه «پسران خورشید» بود/مسجد  خواستگاه هنری و افراد شاخص جامعه اسلامی است

مسجد صاحب الزمان (عج) بزرگ ترین سکوی پرتاب موفقیت برای بنده و مجموعه ای که مدیریت آن را عهده دار هستم همیشه بوده است.

خبرگزاری شبستان__یاسوج: متعاقب مأموریتی که شورای عالی انقلاب فرهنگی در تاریخ دوازدهم اسفند ماه ۱۳۷۱ و تحت عنوان مصوبه ۳۰۲ به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در زمینه ارائه طرح‌ هایی برای مقابله با تهاجم فرهنگی محول کرد، مقرر شد از باب احیای نقش واقعی فرهنگی و تبلیغی مساجد و استفاده بهینه از امکانات و تأسیسات دستگاه ‌های دولتی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هیئتی را در راستای هدایت و سازماندهی فعالیت ‌های فرهنگی و هنری در مساجد ایجاد کند.

این هیئت بعد از شکل ‌گیری و فعالیت به ستاد عالی هماهنگی و نظارت بر کانون ‌های فرهنگی و هنری مساجد شهرت یافت.

از ابتدای تاسیس این ستاد تاکنون بیش از ۲۱ هزار کانون فرهنگی و هنری با هدف مقابله با جنگ نرم دشمنان و همچنین در راستای احیای نقش واقعی مساجد در کشور ثبت، راه اندازی و حمایت شده اند.

این شبکه عظیم یکی از وسیع‌ ترین و مؤثرترین مراکز فرهنگی نظام مقدس جمهوری اسلامی به شمار می ‌رود که از سال ۱۳۷۲ رسما فعالیت خود را آغاز و تاکنون مامن حدود بیش از ۲ میلیون نوجوان و جوان علاقه مند و مستعد به فعالیت های فرهنگی و هنری در مساجد بوده است.

ستاد هماهنگی و نظارت بر کانون های مساجد کهگیلویه و بویراحمد نیز در راستای وظایف خود تاکنون بیش از ۶۷۰ باب کانون فرهنگی و هنری در مساجد این استان راه اندازی کرده که بسیاری از این کانون ها توانسته اند در زمینه های مختلف فرهنگی و هنری گام های موثری بردارند.

یکی از این مساجد که زمینه حضور جوانان مستعد در آن فراهم شده، مسجد صاحب الزمان (عجل الله تعالی فرجه شریف) یاسوج است که فعالیت خود را رسما از سال ۱۳۸۲ آغاز و تاکنون فعالیت اعضای کانون این مسجد باعث رونق برنامه های فرهنگی در شهر یاسوج مرکز شهرستان بویراحمد شده است.

«پیمان جمشیدی» از اعضای فعال کانون فرهنگی و هنری الرحمن مسجد صاحب الزمان (عجل الله تعالی فرجه شریف) یاسوج یکی از جوانان مستعد این مسجد است که آغاز فعالیت خود در مسجد را از سن ۹ سالگی عنوان می کند.


وی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در یاسوج به آغاز فعالیت هنری خود اشاره کرد و گفت: به مدت بیش از ۱۹ سال است که در حوزه فرهنگ و هنر فعالیت می کنم.

سرپرست گروه سرود منتخب کشوری «پسران خورشید» ادامه داد: از سال دوم ابتدایی در گروه سرود مدرسه مشغول فعالیت بودم تا اینکه در سال دوم راهنمایی توانستم به عنوان کم سن و سال ترین مربی هنری استان کهگیلویه و بویراحمد در زمینه سرود و موسیقی جهت آموزش دوره مربی گری به رامسر اعزام شوم.

جمشیدی افزود: بعد از آن به شکل تخصصی تر وارد عرصه هنر شدم و فعالیت خود را بسط و گسترش دادم؛ در حال حاضر مسئول خانه سرود کانون های فرهنگی هنری مساجد استان و مربی گری و هدایت بیش از ۲۰ گروه استان را برعهده دارم.

وی به اهداف خود جهت انتخاب مسجد به عنوان پایگاه هنری اشاره و یادآور شد: از دوران کودکی دوستدار مسجد بوده و هستم؛ مسجد به من هویت بخشید و چراغ راهی برای ادامه مسیر من شد.

سرپرست گروه سرود منتخب کشوری «پسران خورشید» با بیان اینکه مسجد نهال خودباوری، خلاقیت و روحیه هنری را در وجود خود تقویت کرد، خاطرنشان کرد: مسجد محیطی سالم، مملو از آرامش روحی و به دور از هرگونه تشویش ذهنی بوده و می توان جسم و روح را در آن پرورش داد.

جمشیدی خاطرنشان کرد: به همین دلیل بنده مسجد را جهت پیشبرد اهداف و همچنین ارائه کار هنری خود انتخاب و همیشه از انتخاب چنین مکانی به خود می بالم و سجده شکر به جای می آورم.



وی به آغاز فعالیت خود در کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اشاره و افزود: چون کار و فعالیت بنده هنری بوده از همان ابتدای کار با کانون های فرهنگی هنری مساجد ارتباطی تنگاتنگ و مستمر داشتیم و در حال حاضر نیز این ارتباط وجود دارد.

این فعال فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد کانون های مساجد را بستر امن و مناسبی جهت اشاعه کار هنری دانست و افزود: زیرساخت های مناسب کانون ها و نیز توجه ویژه ای که ستاد عالی مساجد کشور به امور هنری دارد باعث شد فعالیتمان را تحت عنوان کانون فرهنگی هنری مساجد ادامه دهیم که الحمدالله تاکنون موفق بوده ایم.

جمشیدی با بیان اینکه حضور در مسجد و فعالیت در این مکان مقدس قبل از هر کاری توفیق می خواهد، افزود: همین که آدمی در این مکان قرار گیرد، قطعا دستی از غیب امور و فعالیت ها را به جلو خواهد برد.

سرپرست گروه سرود منتخب کشوری «پسران خورشید» اظهار کرد: بعد از اینکه گروه خود را به سمت و سوی مسجد جامع صاحب الزمان (عجل الله تعالی فرجه شریف) یاسوج بردم فعالیت رسمی آغاز و با عنایت خداوند متعال فعالیت های گروه رشد قابل ملاحظه ای نسبت به قبل پیدا کرد و نیز موفقیت های گروه هم چند برابر شد.

وی تصریح کرد: کار تاجایی پیش رفت که توانستیم خانه فرهنگ و هنر و نیز خانه سرود کانون های مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد را راه اندازی و نیروهای متعهد و مذهبی را جذب مسجد کنیم.

جمشیدی ادامه داد: تا پیش از حضور در فضای مسجد تنها یک گروه ۱۵ نفره بودیم ولی در حال حاضر، این یک گروه به ۳۰ گروه ۲۰ نفره در رده های سنی متفاوت رسیده که مشغول به فعالیت دینی و هنری هستند.

سرپرست گروه سرود منتخب کشوری «پسران خورشید» خاطرنشان کرد: از زمان آغاز فعالیت در مسجد توانستیم به طور میانگین هر ساله بین ۱۵ تا ۲۰ نفر را در سنین مختلف جذب کنیم که در مجموع طی چند سال اخیر، تعداد آنها به بیش از هزار و ۸۰۰ نفر می رسد.

وی با بیان اینکه فعالیت هنری در مسجد مانع از ادامه تحصیل خود و اعضای گروه نشده، خاطرنشان کرد: در خانواده ای بزرگ شدم که همگی تحصیل کرده و دوستدار علم و پیشرفت بودند و همزمان که کارهای هنری بنده را دنبال می کردند، لحظه ای از درس و تحصیلم غافل نبودند.

جمشیدی با بیان اینکه در مدت زمان دوره تحصیل در مدرسه همیشه شاگرد اول بوده، اظهار داشت: حتی وقتی وارد محیط دانشگاه شدم نیز این هدف را دنبال و در این محیط نیز به عنوان شاگرد اول و استعداد درخشان بودم.

سرپرست گروه سرود منتخب کشوری «پسران خورشید» ادامه داد: به عقیده من با ارزش تر این است که آدمی یک فرد هنرمند، تحصیل کرده و موفق مسجدی باشد تا اینکه یک هنرمند و یا تحصیل کرده صرف؛ همان طور که خودم به درس خواندن علاقمند بودم همیشه و در همه حال اعضای گروهم را به درس، بحث و فراگیری امور اخلاقی تشویق و لحظه ای اجازه ندادم از مباحث درسی به واسطه کار هنری آسیبی ببینند.

وی به فعالیت های هنری و موفقیت های خود اشاره و افزود: از سالی که گروه سرود را تشکیل دادیم، هرساله در جشنواره های مختلف شرکت و مقام های خوبی را کسب کردیم.

جمشیدی عنوان کرد: به مرور زمان و آشنایی با فنون و تکنیک روز و نیز دسترسی بهتر به منابع و امکانات لازم توانستیم کارهای خوب و فاخری را نیز تولید کنیم.

این فعال فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد ضمن تاکید بر حضور نوجوانان و جوانان در فضای مسجدی، ابراز داشت: قدر حضور در این مکان و فعالیت در حوزه دین را بدانید؛ شخصیتی که تار و پود آن در مسجد شکل گرفته و به عطر معنوی این مکان آغشته باشد، قطعا به راحتی متزلزل نخواهد شد.



وی با بیان اینکه مسجد همیشه تاریخ خواستگاه هنر و افراد شاخص بوده و هست، گفت: کار هنری که در مسجد تولید می شود مخاطب آن روز به روز افزایش خواهد یافت.

جمشیدی به جوانان و نوجوانان توصیه کرد، هنر را در خدمت به نشر دین به کار گیرند و گفت: در این صورت متوجه خواهید شد که پیروز واقعی میدان کسی جز شما نیست و نخواهد بود.

سرپرست گروه سرود منتخب کشوری «پسران خورشید» افزود: وجود فضای صمیمی و گروه هایی متشکل از نوجوانان علاقه مند به امور مذهبی و هنری از آغاز برای بنده بسیار جذاب و دوست داشتنی بود و تاثیر زیادی در حضور مستمر اینجانب در مسجد داشت.

وی همه موفقیت های حال حاضر خود در حوزه علمی، آموزشی، فرهنگی و هنری را مدیون مسجد می داند و می افزاید: بزرگ ترین سکوی پرتاب موفقیت برای بنده و مجموعه ای که مدیریت آن را عهده دار هستم، همیشه مسجد صاحب الزمان (عج) بوده است.

جمشیدی ویژگی هایی افراد مسجدی نسبت به سایر افراد جامعه را یادآور شد و گفت: بچه های مسجد متواضع، صبور، آگاه و بصیر، منطقی، خوش رو، تحصیل کرده، اهل گفتمان و دارای روحیه اجتماعی بالا هستند.

کد خبر 1745364

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha