آغاز فعالیت «هفته مولود کعبه» از سوی آستان مطهر علوی

آستان مطهر علوی به مناسبت سالروز میلاد امام اول شیعیان، از امروز فعالیت ویژه خود با عنوان «مولود کعبه» آغاز کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از وکاله الانباء العراقیه، حرم مطهر امام علی (ع) امروز یکشنبه (یکم بهمن ماه) از راه اندازی فعالیت‌های هفته ولادت ویژه سالروز ولادت حضرت علی (ع) خبر داد و گفت: این برنامه‌ها شامل برگزاری جشنواره‌های شعر و ادبی و نشست‌های فکری با حضور چندین ادیان و مذاهب در داخل و خارج عراق است.

حیدر رحیم، رئیس اداره رسانه حرم مطهر علوی گفت: این روزها حرم مطهر علوی هفته مولود کعبه را برگزار می‌کند که شامل چندین فعالیت مختلف از جمله محافل قرآنی، محافل فکری، جشنواره های شعر و ادب و همچنین برگزاری مجالس سرود با میزبانی گروه‌های مولودی خوانی در عتبات عالیات و همچنین جشن های مردمی در شب ولادت حضرت امیرالمومنین (ع) و همچنین برگزاری جشن اصلی در روز سیزدهم ماه رجب است.

وی افزود: برگزاری این هفته و چنین فعالیت‌هایی بیانگر عشق، وفاداری و تعلق خاطر خود به اما ماول شیعیان، حضرت علی(ع) است و سعی داریم جنبه‌های فکری امام علی(ع) را در نشست‌های فکری از طریق مذاهب متعددی از جامعه مسیحی و برادران خود مورد بررسی قرار دهیم.

حسن الجباری، عضو شورای اداری حرم مطهر امام علی(ع) نیز در این باره گفت: از جمله اقدامات هفته ولادت، توزیع گلاب در بین تمام معابر مرزی از سوی آستان مقدس امام علی (ع) و  توزیع شیرینی و تهیه کلیه لوازم مورد نیاز جشن است و تمامی این اقدامات حال انجام است.

کد خبر 1745556

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha