سبک زندگی غربی نقش مؤثری در فروپاشی نهاد خانواده داشته است

عضو هیئت علمی مؤسسه آموزشی- پژوهشی امام خمینی(ره) تصریح کرد: حقیقتاً سبک زندگی غربی و فرهنگ مدرنیته، نقش مؤثری در فروپاشی نهاد خانواده در دنیای امروز داشته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قم، دکتر سیدحسین شرف الدین امشب در نشست علمی «تهدید اخلاقی خانواده» با اشاره به این که خانواده مهمترین واحد اجتماعی و اولین کانونی است که افراد برای زندگی در جامعه در آن تربیت می‌شوند، اظهار داشت: آنچه مسلم است این که فرد در کانون خانواده است که با ارزش های دینی و اخلاقی آشنا شده و این مباحث در وجود آن ها نهادینه می شود.


وی با بیان این که فرهنگ مدرنیته و ترویج مباحثی چون سکولاریسم و اومانیسم از عوامل مؤثر در ایجاد مشکلات در خانواده هاست، افزود: البته باید آسیب های ناظر به خانواده و زندگی خانوادگی از ابعاد و مناظر مختلف مورد توجه و تحلیل قرار گیرد اما آن چه حائز اهمیت است نقش کلیدی سبک زندگی غربی و فرهنگ مدرنیته در این مساله است.


این استاد حوزه و دانشگاه همچنین گفت: فرهنگ مدرن نقش مهمی در فروپاشی بنیادهای اخلاقی داشته کما این که نهادهای اخلاق‌محور همچون خانواده نیز تضعیف شده، ضمن آن که غلبه سکلولاریسم و عقلانیت ابزاری و نسبت‌گرایی اخلاقی هم پیامدهای خود را به همراه داشته است.


وی اضافه کرد: از سوی دیگر باید توجه داشت که رسانه در هیچ دوره‌ای تا به این میزان مرجعیت بلامنازع نداشته و به ویژه شبکه‌های اجتماعی بازیگران اصلی صحنه هستند و خانواده بیش از همه نهادها از رسانه متاثر هستند.

کد خبر 1745629

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha