پیش بینی حضور بیش از ۱۵ هزار معتکف در مساجد همدان

حجت الاسلام ارتقایی با بیان اینکه بیش از ۱۱۵ مسجد برای معتکفین در همدان در نظر گرفته شده گفت: پیش بینی می شود ۱۵ هزار نفر در این مساجد معتکف شوند.

حجت الاسلام مهدی ارتقایی در گفت‌وگو با خبرنگار شبستان از شهرستان همدان ضمن تبریک ماه رجب المرجب ماه زیبای ها و نزدیکی و تقرب به خدا  اظهار کرد: یکی از اعمال این ماه مراسم معنوی اعتکاف است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی همدان  به برگزاری مراسم معنوی اعتکاف در مساجد استان همدان اشاره کرد و افزود: بیش از یکصد مسجد استان همدان مهیای برگزاری مراسم معنوی اعتکاف است.

وی با بیان اینکه ثبت نام  اعتکاف از  ۳۰دی ماه شروع شده و تا سوم بهمن ماه ادامه دارد، تصریح کرد: علاقمندان برای ثبت نام به  محل های ثبت نام  در مساجد جامع ودفاتر سازمان تبلیغات و حوزه های علمیه مراجعه کنند.

ارتقایی از پیش بینی حضور ۱۵ هزار نفر معتکف در مراسم معنوی اعتکاف رجبیه در استان همدان خبر داد و افزود: متعکفین در رزهای ۱۳، ۱۴ و ۱۵ ماه رجب به مدت سه روز در مساجد متعکف می‌شوند.

وی با بیان اینکه مراسم اعتکاف امسال علاوه بر مساجد شهری و روستایی در مساجد دانشگاه ها نیز برگزار می‌شود تصریح کرد: امسال اعتکاف دانشجویی در مساجد دانشگاه ها و اعتکاف دانش اموزی و همچنین اعتکاف مادر و کودک نیز برای مادران به صورت ویژه در نظر گرفته شده است.

 ارتقایی با تاکید بر اینکه مجوز برگزاری مراسم اعتکاف المسال فقط از سوی ستاد مردمی اعتکاف صادر میشود و سایر ادرات و نهادها  نیز باید با هماهنگی و مجوز این ستاد اقدام به برگزاری این مراسم داشته باشند گفت: برنامه‌های مختلفی در ایام اعتکاف برای معتکفان در نظر گرفته شده  که شامل احکام اعتکاف، سخنرانی، محافل انس با قرآن محافل انس، باموضوعات، مهدویت، احکام. پاسخ به شبهات، حضور حداکثری در انتخابات، نهج البلاغه، تفسیرقرآن، فرزند آوری، تاریخ اسلام، دستاوردهای انقلاب، مداحی ومناجات، جشن میلاد امیرالمومنین (ع) عصری با علما، روایتگری درخصوص علما، عصری باشهداوروایتگری شهدا مسابقه کتابخوانی و ... است.

وی  اضافه کرد: معتکفین کارت ورود به مسجد را دریافت می‌کنندو آوردن وسایل سمعی و بصری و تلفن همراه در این مراسم ممنوع است اما معتکفین می توانند وسایل شخصی از جمله پتو،لیوان، قاشق و ... و در صورت بیماری اگر دارویی مصرف می‌کنند به همراه خود داشته باشند.

کد خبر 1745632

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha