فرهنگ اسلامی نباید تحت تاثیر فرهنگ غلط غرب قرار گیرد/پیروزی انقلاب اسلامی نشات گرفته از واقعه عاشورا است

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان مارگون گفت: فرهنگ اسلامی نباید تحت تاثیر فرهنگ غلط غرب قرار گیرد و اگر این گونه شد، به تبع آن آسیب های اجتماعی به وجود خواهد آمد .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، حجت الاسلام والمسلمین «رحم الله خواجه پور» امروز در نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان مارگون، اظهار کرد: پیروزی انقلاب اسلامی یک موهبت الهی بود که خداوند متعال به این ملت ارزانی کرده است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان مارگون با اشاره به اهمیت انقلاب اسلامی، خاطرنشان کرد: این انقلاب با تائیدات غیبی الهی پیروز شد و خط انقلاب، عظمت اسلام و مسلمین و دفاع از مظلومین و مستضعفین است.

وی به نعمت های انقلاب اسلامی  اشاره کرد و افزود: باید برنامه های انقلاب هرساله باشکوه تر از از سالهای قبل در مناطق برگزار شوند.

حجت الاسلام خواجه پور برگزاری جشن و برنامه های انقلاب را یادآور رشادت‌های و ایمان های درونی حضرت امام (ره) و دلاور مردان این جبهه دانست و ادامه داد: با توجه به موضوعات مطرح شده در این نشست، شورای فرهنگ عمومی هیچ گونه محدودیتی ندارد و می‌توان همه مسائلی که به فرهنگ جامعه ربط دارد را مورد بررسی قرار داد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان مارگون گفت: فرهنگ اسلامی نباید تحت تاثیر فرهنگ غلط غرب قرار گیرد و اگر این گونه شد، به تبع آن آسیب های اجتماعی به وجود خواهد آمد .

وی یادآور شد: همه مسئولان در قبال فرهنگ جامعه وظیفه دارند و اگر نسبت به این موضوع بی تفاوت باشند، به درد مسئولیت نمی خوردند.

حجت الاسلام خواجه پور با اشاره به شیوع آسیب‌های اجتماعی در استان و شهرستان مارگون، گفت: با حرف زدن و گزارش کارهای صوری نمی توان آسیب ها را کاهش داد، بلکه باید در این زمینه جامه عمل پوشاند و به میدان آمد .

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان مارگون به جدی گرفتن آسیب های اجتماعی توسط همه مسئولان تاکید کرد و گفت: امروزه آسیب های اجتماعی به عنوان یک تهدید جدی سلامت روحی و روانی افراد جامعه به ویژه کودکان، نوجوانان و جوانان را با خطر مواجه ساخته است.

وی مسائلی از قبیل خودکشی، طلاق، اعتیاد، فرار از خانه، خشونت، انزوای اجتماعی، ناهنجاری های رفتاری و ناامیدی را از جمله نتایج آسیب ها و مشکلات اجتماعی عصر حاضر دانست و بیان کرد: با بررسی آسیب شناسی خانواده در دنیا آشکار می شود که در دوران شکوفایی دانش، تکنولوژی و صنعت، استحکام و کانون گرم خانواده کمتر مورد توجه قرار گرفته و ضربات شکننده ای را به جامعه بشری وارد نموده است.

حجت الاسلام خواجه پور ضمن تاکید بر اینکه رعایت نکردن اصول و مبانی صحیح زندگی، باعث فساد و جنایت در جامعه شده، افزود: خانواده، کوچک ترین نهاد اجتماعی است که اساس و زیرساخت واحدهای بزرگ تر به شمار می رود و میزان موفقیت و سهمی که افراد برای ایفای نقش در واحدهای بزرگ اجتماعی ایفا می کنند، بستگی تام به نحوه رشد، تربیت و شکوفایی استعدادهای آنها در کانون مقدس خانواده دارد.

امام جمعه شهرستان مارگون اظهار کرد: خودکشی، طلاق، اعتیاد، حاشیه نشینی، بی بند و باری و خشونت در جامعه آسیب های اجتماعی هستند که در جوامع رو به پیشرفت افزایش چشم گیری یافته و این که چگونه بتوان همراه با رشد چند بعدی، این آسیب ها را کنترل کرد و به آن نگاه فوریتی داشت، تدابیر جدی نخبگان، مدیران و کارشناسان خبره را می طلبد.

وی با اشاره به اهمیت ماه رجب، گفت: ماه رجب المرجب فرصت بسیار مناسبی برای حلالیت طلبیدن از دیگران و طلب بخشش و مغفرت از درگاه خداوند متعال است، زیرا توبه به درگاه خالق هستی موجب افزایش خیر و سعادت زندگی و طول عمر انسان می‌شود.

حجت الاسلام خواجه پور گفت: امام صادق(ع) در روایتی به نقل از رسول الله(ص) می‌فرمایند که «ماه رجب، ماه استغفار امت من است، پس در این ماه بسیار طلب آمرزش کنید که خدا آمرزنده و مهربان است».

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان مارگون با تبریک ولادت باسعادت امیرالمومنین علی علیه السلام و آغاز ایام البیض (اعتکاف)، افزود: اَیامُ البیض (به معنای روزهای سفید)، به روزهای سیزدهم، چهاردهم و پانزدهم ماه قمری گفته می‌شود و در روایات بر روزه گرفتن در این ایام تأکید شده و نزد شیعیان، ایام البیض رجب و در مرتبه بعد شعبان و رمضان، از اهمیتی ویژه برخوردار است.

وی با اشاره به ولادت مولی الموحدین امیرالمومنین امام علی علیه السلام خاطرنشان کرد: امام‌علی(ع) مردم را برای خدا می‌خواهد و مردم حضرت را برای خودشان می‌خواهند و حضرت این ماجرا را جمع می‌کند، جایی که غایت مردم و خواست الهی جمع می‌شود عدالت است.

کد خبر 1745815

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha