تجلیل از شاعران برتر جشنواره شعر دفاع مقدس و مقاومت در مشهد

مراسم تقدیر از شاعران برگزیده یازدهمین جشنواره استانی شعر دفاع مقدس و مقاومت در مشهد برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، بهروز رحیمی، دبیر جشنواره استانی شعر دفاع مقدس و مقاومت در این مراسم که امروز سه شنبه (۳بهمن) در مشهد برگزار شد گفت: این جشنواره از خرداد ماه امسال، کار خود را آغاز کرد و مراسم اختتامیه هم در دی ماه در سبزوار برگزار شد.

وی افزود: در این جشنواره ۲۶۶ شاعر آثار خود را ارسال کردند که پس از ارزیابی، ۳۰۰ اثر مورد داوری قرار گرفت و در نهایت شش نفر در بخش بزرگسالان، سه شاعر در بخش کودک و دو نفر در بخش شعر طنز و گویش محلی معرفی و از آنها قدردانی شد.

دبیر جشنواره استانی شعر دفاع مقدس و مقاومت با بیان اینکه این جشنواره در ۱۶ محور برگزار شد، اعلام کرد: کنگره ملی شعر دفاع مقدس و مقاومت در شیراز در حال برگزاری است که سه شعر از شاعران خراسان رضوی در این کنگره رتبه نخست را کسب کردند.

رحیمی افزود: جواد جعفری نسب در بخش ولایت محوری، حسین ابراهیمی در بخش مقاومت و منیره هاشمی در بخش کودک، رتبه نخست را به دست آوردند و عاطفه رنگ آمیز طوسی هم در بخش ایثار و شهادت شایسته تقدیر شد.

در پایان از کتاب «خاکریزهای بیداری» با موضوع اشعار مقاومت و دفاع مقدس، گردآوری اشعار شاعران مختلف داخلی و خارجی، تالیف آقایان سعید خومحمدی و محسن افکاری رونمایی شد.

پایان پیام/

کد خبر 1745922

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha