حضرت علی (ع) باید الگوی مردان ایرانی باشد

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: حضرت علی (ع) هم به عنوان پدر نمونه و هم مرد باید الگوی مردان باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان آذربایجان غربی، حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه، در  هشتمین جلسه  جلسه شورای فرهنگ عمومی استان در سال جاری، که سه شنبه در محل دفتر امام جمعه ارومیه برگزار شد، ضمن تبریک ولادت حضرت علی (ع) و روز پدر، گفت:  حضرت علی (ع) هم به عنوان پدر نمونه و هم مرد باید الگوی مردان باشد.

وی افزود: امام علی(ع) به‌عنوان یک همسر و پدر به بهترین شکل ممکن در تمام دوران زندگی ایفای نقش کرد به‌طوری که می‌توان از ایشان به‌عنوان الگوی کامل در تمام زمینه‌ها یادکرد.

حجت الاسلام قریشی گفت: منزلت مؤمنین در نزد خداوند بستگی به این دارد که تا چه اندازه در رفتار به امیرالمؤمنین (ع)نزدیک باشند و هرشخصی به هر اندازه که در مسیر و سیره رفتاری آن حضرت حرکت کند به همان مقدار در نزد خداوند منزلت دارد.

امام جمعه ارومیه ادامه داد: متاسفانه امروزه مسئله خانواده یکم کمرنگ شده که باید تبیین شود.

وی با بیان اینکه همزمانی آغاز مراسم اعتکاف با روز پدر را باید به فال نیک گرفت، افزود: مسئله اعتکاف مهم است و انسانی که سه روز تنهایی به عبادت خداوند می پردازد باید مورد توجه ویژه قرار گرفت.

این مسئول در ادامه به موضوع انتخابات پیش‌رو نیز اشاره و گفت: مقام معظم رهبری می فرمایند کسی که مخالف انتخابات باشد مخالف با انقلاب اسلامی است و کسی که مخالف با انتخابات باشد، مخالف اسلام است.

وی افزود: نقش مردم در نظام اسلامی و حکومت اسلامی مهم است و حضور مردم در انتخابات از مسائل پراهمیت است و همه وظیفه داریم که به این مسئله پرداخت شود.

حجت الاسلام قریشی ادامه داد: همچنین اولویت های سال 1403 از الان باید پیگیری شود.

برگزاری نمایشگاه تخصصی کتاب قرآن در ارومیه

علیرضا نوروزی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان غربی نیز در این مراسم گفت: دنیای غرب امروز بیشتر روی نوجوانان ما برنامه ریزی می کنند و می توان گفت تا حدودی اقشار جوان و میانسال را بیخیال شدند.

وی افزود: در راستای گسترش فعالیت‌های قرآنی نیز نمایشگاه تخصصی کتاب قرآن در ارومیه با همکاری اداره کل کتابخانه های عمومی استان برگزار خواهد شد.

گفتنی است؛ گرایش به ارزشهای حیا و فرهنگ پوشش در نوجوانان، توضیحات کبیری در خصوص برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی کشور و توضیحات اعضای شورای گسترش فعالیتهای قرآنی در خصوص برنامه های دستگاه‌ها از جمله مباحث مطرح شده در این جلسه بود.

کد خبر 1745956

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha