هشدار سازمان ملل نسبت به وخامت وضعیت بیماران در غزه

مسئولان آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی در خاور نزدیک(آنروا) در سازمان ملل متحد نسبت به به وضعیت وخیم بیماران و زخمی‌های موجود در مراکز پزشکی در غزه ابراز نگرانی کردند

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الخلیج ۳۶۵، مسئولان آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی در خاور نزدیک(آنروا) در سازمان ملل متحد  نسبت به وضعیت وخیم بیماران و زخمی‌های موجود در مراکز پزشکی در غزه که نمی توانند غزه را ترک کنند یا خود را برای درمان به این مراکز برسانند، ابراز نگرانی کردند.

«فیلیپ لازارینی»  کمیساریای آژانس آنروا، گفت: یکی از بزرگ‌ترین پناهگاه‌های وابسته به این آژانس در خان یونس هنگام عملیات نظامی رزیم صهیونیستی بمباران شد که به شهادت دستکم شش آواره فلسطینی و زخمی شدن بسیاری نفر دیگر در جریان این حمله منجر شد.

لازارینی افزود: کارکنان، بیماران و آوارگان اکنون در تعداد کمی از بیمارستان‌های خان یونس گیر افتاده اند، زیرا حملات ادامه دارد.

وی از همه طرف‌ها خواست تا تمام اقدامات پیشگیرانه را برای جلوگیری از وقوع آسیب و محافظت از غیرنظامیان، مراکز پزشکی، کارکنان و تأسیسات سازمان ملل متحد مطابق با قوانین بین‌المللی انجام دهند.

کریستین لیندمایر، سخنگوی سازمان بهداشت جهانی، در یک کنفرانس مطبوعاتی در ژنو گفت:  بیمارستان الخیر در خان یونس، یکی از دو بیمارستانی است که در حال حاضر مورد حمله قرار گرفته است، این در حالی است که بیمارستان ناصر در محاصره قرار گرفته است و هیچ راهی برای ورود و خروج از آن وجود ندارد.

لیندمایر افزود: ۱۴ بیمارستان در غزه، ۷ بیمارستان در شمال و ۷ بیمارستان در جنوب همچنان در حال فعالیت هستند. نیازهای بهداشتی پس از بیش از گذشته سه ماه بمباران خشونت آمیز ارتش اشغالگر اسرائیل بسیار زیاد است.

دکتر تدروس گبریسوس، مدیرکل سازمان جهانی بهداشت، نسبت به گزارش‌ها مبنی بر ادامه درگیری در نزدیکی بیمارستان‌های خان یونس هشدار داد، جایی که خشونت مانع از رسیدن به افراد مجروح در خارج از بیمارستان‌ها برای ارائه خدمات می‌شود.

کد خبر 1746054

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha