از نورافشانی مشهدالرضا(ع) تا جشن بزرگ پدر دختری

معاون فرهنگی و هنری سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد برخی از اقدامات فرهنگی شهرداری مشهد به مناسبت ولادت حضرت علی(ع) و روز پدر را تشریح کرد.

یوسف اسماعیل‌زاده در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در مشهد در خصوص اقدامات فرهنگی شهرداری به مناسبت ولادت حضرت علی(ع) و روز پدر اظهار کرد: یکی از اقدامات مرسوم در ایام و مناسب های ملی و مذهبی اکران های عمومی و زیباسازی شهر است که به همین منظور و به مناسبت روز میلاد امیرالمومنین علی(ع) و روز پدر نیز اکران‌های مختلفی در فضاسازی شهر مشهد با دیدگاه محبت امام علی(ع) نسبت به محبانشان و قدردانی از زحمات پدران، اکران شده است.

از نورافشانی شهر تا جشن بزرگ پدر دختری در مشهد

معاون فرهنگی و هنری سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد یادآور شد: رونمایی از پلاک افتخار شهیدان محله رضاشهر، به مناسبت سالروز ولادت با سعادت حضرت علی بن ابیطالب علیه السلام و روز پدر از دیگر برنامه هایی بود که امروز صبح در منزل شهید خلیل زاده برگزار شد.

وی با بیان اینکه امشب ساعت ۸ در ۶ نقطه شهر مشهد نورافشانی خواهد شد افزود: تکریم پدران و پدران آسمانی ویژه شهدا که اکران های ویژه آن نیز در سطح شهر و در بهشت رضا در گلزار شهدا انجام شده از دیگر برنامه هایی است که در این روزها در سطح شهر اجرا شده است.

از نورافشانی شهر تا جشن بزرگ پدر دختری در مشهد

اسماعیل‌زاده با اشاره به برگزاری برنامه‌های مختلف مردمی به مناسبت روز پدر در مساجد و مدارس و تشکل های فرهنگی ادامه داد: جشن های زیادی در این ایام در مراکز فرهنگی و مساجد برگزار می شود، از جمله جشن بزرگ پدر دختری، در فرهنگسرای کودک و آینده یا جشن تکلیف دختران ٩ساله با حضور مادران که در فرهنگسرای زیارت برگزار شد و همچنین جشن عبادت ویژه مدارس حاشیه شهر که باهمکاری مدرسه شهید عزیزی در جهت ارتقاع آگاهی دانش آموزان به مباحث دینی، آموزش وضو و نماز اجرا شد.

وی همچنین عنوان کرد: جشن بزرگ میلاد مولای متقیان، امیرالمومنین علی علیه السلام و بزرگداشت روز پدر که امروز ساعت۱۸ در فرهنگسرای انقلاب اسلامی واقع در پنجتن ۴۵  برگزار می شود از دیگر رویدادهای این روز در حاشیه شهر مشهد است.

از نورافشانی شهر تا جشن بزرگ پدر دختری در مشهد

معاون فرهنگی و هنری سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد در پایان یادآور شد: در حوزه های دیگر نیز اقدامات گسترده ای برای گرامی داشت این عید فرخنده در نظر گرفته است، از جمله اینکه با توجه به مصوبه شورای اسلامی شهر و دستور شهردار مشهد، سرویس‌دهی قطار شهری مشهد در روز پنج‌شنبه مصادف با ولادت با سعادت امام علی (ع) رایگان خواهد بود.

پایان پیام/

کد خبر 1746081

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha