راه کمال از توسل به اهل بیت (ع) می گذرد

آیت الله آملی لاریجانی گفت: انسان برای رسیدن به کمال و درجات علمی نیازمند به توکل و توسل به خدا و اهل بیت(ع) دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، آیت الله صادق آملی لاریجانی- رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در مراسم شب ولادت امیرالمومنین علی علیه‌السلام در مسجد بقیه الله الاعظم (عج) ساری که با حضور حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر محمدی لائینی-نماینده ولی فقیه درمازندران برگزار شد، بااشاره به آیه ۳۵سوره نور «اللَّهُ نُورُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ ۚخدا نور آسمان ها و زمین است» اظهار کرد: وجود حضرت امیرالمومنین علی(ع) نورانی ترین نور خداوند است.

وی با اشاره به روایتی که اهل سنت نیز مکرر نقل کرده اند، افزود: «أنَا مَدینَهُ العِلمِ وعَلِیٌّ بابُها،   من شهر دانشم و علی، دروازه آن است.» یعنی اگر کسی می خواهد به حکمت برسد باید از طریق آن به حکمت برسد. ای مسلمانان اگر می خواهید به مراتب برسید باید از طریق امیرالمومنین علی(ع) به مراتب برسید.

آیت الله آملی لاریجانی با بیان اینکه کل متاع دنیا قلیل و حکمت خیر کثیر تعبیر شده است، گفت: مطابق متون دینی امام علی(ع) باب حکمت است و حقیقتا براساس معارف قرآنی و روایی ائمه اطهار(علیهم السلام) وسائل فیض عالم هستند. یعنی هرآنچه از ناحیه خداوند متعال به ما و عالم وجود داده می شود مجرای وجودی ائمه اطهار(علیهم السلام) است.

وی با بیان اینکه اهل فکر و تعمق در مبانی عرفانی و فلسفه می دانند فیض حق متعال برای اینکه به این عالم برسد از مراحلی باید عبور کند، ادامه داد: نور پیغمبر اسلام حضرت محمد مصطفی(ص) و ائمه اطهار(علیهم السلام) اولین مخلوق است. اگر بناست به کمال برسیم راهش توسل به ساحت امام علی(ع) و اولاد آن حضرت است.

آیت الله آملی لاریجانی با اشاره به اینکه انسان باید در دنیا زاهد باشد، گفت: انسان برای رسیدن به کمال و درجات علمی نیازمند به توکل و توسل به خدا و اهل بیت(ع) دارد.

کد خبر 1746175

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha