تجلیل از پدران و مادران خانواده‌های قرآنی استان اصفهان

همزمان با اعیاد ماه رجب به ویژه میلاد حضرت علی(ع) از پدران و مادران قرآنی همجوار کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان اصفهان تجلیل می شود.

«محمدتقی محمدیان» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اصفهان با اشاره به شناسایی خانواده های قرآنی گفت: این اقدام توسط کانون های فرهنگی و هنری تخصصی بانوان در حال انجام است که با شناسایی خانواده های قرآنی از پدر و مادر آنان تجلیل می شود.

سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان اصفهان افزود: این طرح مشمول خانواده هایی می شود که حداقل چهار عضو آنان در حوزه های برنامه های قرآنی فعال باشند که از جمله آن حافظ، قاری، خادم و مفسر است.

وی با بیان اینکه کانون های تخصصی بانوان در قالب طرح ملی «لشکر فرشته ها» خانواده های قرآنی را شناسایی می کنند، تصریح کرد: پس از شناسایی در اولین گام از مادران و پدران این خانواده ها تجلیل کرده اند.

تجلیل از پدران و مادران خانواده‌های قرآنی استان اصفهان

محمدیان ادامه داد: این طرح همچنان ادامه دارد و کانون های بانوان خانواده های قرآنی در مجاورت مرکز خود را شناسایی و برای آنان برنامه اجرا می کنند.

وی این اقدام را یکی از فعالیت های خانواده محور و با رویکرد طرح های قرآنی ستاد کانون های مساجد از جمله طرح «مسجد پایگاه قرآن» انجام می شود.

سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان اصفهان با بیان اینکه ۵۰ خانواده تاکنون مورد تجلیل قرار گرفته اند، خاطرنشان کرد: کانون های فرهنگی و هنری ولی عصر(عج) شهرستان نجف آباد، محبین حضرت زهرا(س) شهرستان مبارکه، جوادالائمه(ع) شهرستان کاشان و یاس نبوی(ص) شهرستان نطنز در این طرح پیشگام بوده اند.

تجلیل از پدران و مادران خانواده‌های قرآنی استان اصفهان

وی اضافه کرد: تجلیل از خانواده های قرآنی در مدل های مختلف از جمله حضور در منزل، مراسم جشن مسجد و افتتاحیه طرح کرسی تلاوت کانون انجام می شود.

محمدیان اظهارداشت: شناسایی و معرفی خانواده های قرآنی به تقویت چنین برنامه هایی در جامعه موثر بوده و به فعالیت های قرآن و عترت کانون مسجد کمک می کند تا از ظرفیت آن ها استفاده شود.

کد خبر 1746253

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha