تقریبا ۳۰ هزار میلیارد ریال در حوزه فرهنگی هزینه می شود

معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار اصفهان گفت: شهرداری اصفهان تقریبا ۳۰ هزار میلیارد ریال برای فعالیت های فرهنگی سال ۱۴۰۳ در بودجه پیشنهادی پیش بینی کرده است.

«سعید ابراهیمی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اصفهان با بیان اینکه بودجه پیشنهادی شهرداری به شورای اسلامی شهر تحویل شده، اظهارداشت: ۲۸۹ هزار میلیارد ریال مجموع اعتبار پیش بینی شده برای اداره شهر در سال آینده خواهد بود که در بودجه شهرداری پیش بینی شده است.

معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار اصفهان با اشاره به فصول بودجه پیشنهادی، افزود: عمران، خدمات شهری، فرهنگی و اجتماعی، حمل و نقل و عمران شهرسازی از جمله فصل های آن محسوب می شود.

وی با اشاره به اینکه بودجه پیشنهادی سال ۱۴۰۳ در مقایسه با امسال ۴۵ درصد رشد داشته، تصریح کرد: پیش بینی تورم و افزایش قیمت ها در برنامه ریزی ها صورت گرفته است.

ابراهیمی ادامه داد: هفت درصد از بودجه پیشنهادی در فعالیت های فرهنگی و اجتماعی شهر هزینه خواهد شد که تقریبا ۳۰ هزار میلیارد ریال خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه تنوع برنامه های فرهنگی و اجتماعی در شهر وجود دارد، خاطرنشان کرد: مشارکت مردمی از طریق موسسات مردم نهاد در اداره فعالیت های فرهنگی و اجتماعی پیش بینی شده است.

معاون برنامه ریزی شهردار اصفهان به حمایت از مساجد و کانون های فرهنگی و هنری اشاره کرد و اذعان داشت: بر اساس طرح پیشنهادی اعتبار حمایتی در کمیته برنامه ریزی فعالیت های فرهنگی مصوب و به این مراکز اختصاص می یابد.

وی اضافه کرد: درحال حاضر نیز کانون های فرهنگی و هنری مساجد اصفهان با ارسال طرح های اجرایی خود از حمایت های مدیریت شهری بهره مند شده اند.

ابراهیمی طرح محوری، جذابیت، نوآوری و توجه به نسل جدید را از مولفه طرح های موفق بیان کرد و گفت: طرح های نوین و جدید کانون های مساجد اعتبار خوبی دریافت کرده اند.

کد خبر 1746267

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha